Zo stel jij je Voicemail in op je vaste telefoon

Voicemail op je vaste telefoon: zo stel je het in

Altijd maar bereikbaar zijn is onmogelijk. Net dat telefoontje wanneer je niet op je plek zit of wanneer je in een belangrijke vergadering zit. Je vaste toestel staat op je bureau en neem je niet mee. Met een voicemail loopt dat inkomende gesprek niet op niets uit; de persoon die belt, laat een terugbelverzoek achter of je ontvangt informatie wat je anders via het telefoongesprek had ontvangen. Handig. Maar een voicemail op je vaste telefoon, hoe stel je dat in?

Wat is voicemail op vaste telefoon?

Op het moment dat je niet bereikbaar bent en iemand belt je op je vaste telefoonnummer, krijgt hij of zij een welkomsttekst te horen gevolgd door de mogelijkheid een bericht in te spreken. Doordat je gebruik maakt van Hosted VoIP (een telefooncentrale in de cloud) krijg je ineens veel meer opties erbij. Zo kun je ervoor kiezen om een ingesproken bericht direct door te zetten naar email maar je kunt ook een voicemail instellen via tijdschema.

Voicemail-to-email
Zodra er een bericht is ingesproken, krijg je een melding op je toestel. Dit is vaak een knipperend lampje op je toestel. Je belt dan naar je Voicemail Portal om het bericht af te luisteren. Dit kan makkelijker! Je kunt het zo instellen dat het ingesproken bericht binnenkomt in je mail! Zo kun je het bericht beluisteren overal waar je maar wil, zolang je maar toegang tot je mail hebt.

Voicemail via tijdschema
Door middel van een tijdschema kun je ervoor zorgen dat je voicemail alleen tijdens bepaalde tijdstippen te horen zal zijn. Denk bijvoorbeeld aan openingstijden van je kantoor. Tijdens werktijden wil je dat de gesprekken terechtkomen bij je collega’s. Buiten werktijd wil je dat de beller je voicemail te horen krijgt. Dit is mogelijk voor een enkel telefoonnummer maar kan ook ingesteld worden voor een groep nummers.

Wil je gebruik maken van Voicemail-to-email of voicemail via tijdschema? Deze instellingen kun je alleen aanpassen op platform-niveau.

Voicemail vaste telefoon instellen

Nu je weet wat de mogelijkheden zijn, is het tijd om je voicemail in te stellen. Iedere gebruiker kan zelf zijn of haar voicemail instellen door te bellen met 1233. Er volgt een keuzemenu. Het is mogelijk dat je een wachtwoord moet invullen. Het standaard wachtwoord is 0000. Werkt het nummer of wachtwoord niet? Neem contact op met jouw collega die de contactpersoon met Tritel is.

Voicemail beluisteren vaste telefoon


Zodra je voicemail hebt ingesteld, kan je voicemail ingesproken worden. Als iemand een bericht heeft ingesproken krijg je een melding. De meeste telefoontoestellen hebben zelf een geïntegreerde voicemail indicator zodat je weet dat er een of meerdere berichten voor je klaar staan.

Handig weetje:

Weet je niet meer het nummer van je voicemail? Bel je eigen telefoonnummer! Je komt dan in je voicemailportal terecht.

Voicemail bij Vast Mobiel Integratie

Een voicemail op je vaste telefoon én voicemail op je mobiele nummer? Twee antwoordapparaten is een beetje overdreven. Neem je zowel vaste telefonie als mobiele telefonie bij ons af dan kun je gebruik maken van de Vast Mobiel Integratie. De twee telefoonnummers worden dan aan elkaar gekoppeld waardoor je altijd bereikbaar bent ongeacht je locatie. Door deze integratie gebruik je nog maar een voicemail en kan je je berichten beluisteren op zowel je vaste als je mobiele telefoon.

Voicemail professioneel (laten) inspreken

Met een ingesproken voicemail klinkt je antwoordapparaat altijd professioneel. Het geeft een betrouwbare indruk. Daarnaast kun je je klanten ook nog eens sneller helpen! Laat je voicemail professioneel inspreken door ons. Ook kun je ervoor kiezen om dit zelf te doen.

Laat je voicemail professioneel inspreken

Kom je er niet uit of wil je meer weten over voicemail op Hosted VoIP? Neem dan even contact met ons op door te bellen met 072 – 711 2 711 of stuur een mail naar support@tritel.nl.

Interessante links

  • Zo stel jij je Voicemail in op je vaste telefoon

Voicemail op je vaste telefoon: zo stel je het in

Altijd maar bereikbaar zijn is onmogelijk. Net dat telefoontje wanneer je niet op je plek zit of wanneer je in een belangrijke vergadering zit. Je vaste toestel staat op je bureau en neem je niet [...]

  • Tritel Nieuw WhatsApp for Business

Zakelijke chatdienst WhatsApp for Business

Met WhatsApp for Business is het nu nog gemakkelijker om contact te hebben met je klanten. Je hebt hiermee de meest gebruikte particuliere chatdienst tot je beschikking, speciaal voor zakelijk gebruik! Ten opzichte van de [...]

  • Tritel Automatiseer werkprocessen - CRM Integratie

5 redenen om VoIP & CRM met elkaar te integreren

Customer Relationship Management (CRM) platforms vormen een belangrijk middel voor bedrijven om contacten met (potentiële) klanten in de gaten te houden. met CRM integreren is het mogelijk om derde partijen, zoals: VoIP-providers, aan je CRM-account [...]

  • Belgegevens opvragen

Belgegevens opvragen. Hoe doe ik dit?

Een maandelijks terugkerende kostenpost is telefonie. Of dit nu zakelijke vaste telefonie is of zakelijke mobiele telefonie, als je belt, worden er belgegevens opgeslagen. Maar waar betaal je nu precies voor? Je kunt heel eenvoudig [...]

  • Overstappen van KPN wordt nog makkelijker

Overstappen van KPN wordt nog makkelijker

KPN nummerportering, de kosten zijn onnodig hoog gehouden. Daardoor moesten ondernemers onnodig veel betalen bij een overstap. Dit betekent dat jij als ondernemer nu nog goedkoper kunt overstappen naar een andere provider. Wil jij Hosted [...]