Softphone: de oplossing voor jouw organisatie?

Bellen met een apparaat naar keuze? Of dit nu een computer, tablet of een smartphone is, met een softphone kan je bellen naar wie je maar wilt! Misschien heb je er wel eens eerder iets over gehoord, maar wat is het precies? Wij leggen het uit.

Software + Phone = Softphone

Softphone is een samenvoeging van de twee woorden software en phone. Een softwarematige telefoon. Want wat is een telefoon eigenlijk? Niets meer dan een programmaatje dat snapt dat je een gesprek wilt voeren met iemand anders op een andere locatie.

De knoppen om het telefoonnummer in te toetsen hoeft daarom niet perse fysiek zijn maar kunnen ook op je scherm weergegeven worden.

Softphone via I AM

Softphone via 3CX

Wanneer je belt met je mobiele telefoon, bel je met de telefoon app op je telefoon. De softwarematige telefoon staat daar los van en is weer gekoppeld met je telefooncentrale. Eigenlijk heb je dus twee telefoons op één toestel!

Wanneer gebruik je een softphone?

Voor organisaties waarbij werknemers veel buiten de deur zijn of thuis werken is dit ideale oplossing. Zo zijn ze gewoon bereikbaar zoals ze dat op kantoor ook zijn. Via een softphone bel je, net als met je vaste toestel, uit met je zakelijke nummer en kunnen je collega’s je bellen via je verkorte extentienummer. Geen gedoe dus met verschillende telefoonnummers.

Wat heb je nodig?

Een apparaat waarmee je wilt bellen én toegang tot het internet. Dit kan een smartphone, tablet of computer zijn. We zien dat veel organisaties die niet veel geld willen investeren in mobiele telefoons juist voor softphones kiezen. Dit omdat de softwarematige telefoon op het eigen toestel van werknemers geïnstalleerd kunnen worden. Installeer je een softphone op je computer? Dan raden wij aan om ook te kijken naar headsets!

Ben je benieuwd of een softphone iets voor jouw organisatie is of heb je vragen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Je kunt bellen met 072 711 2 711 of je kunt een mail sturen naar info@tritel.nl