Kuijs Reinder Kakes

Kuijs Reinder Kakes speelt met 7 vestigingen een grote rol als makelaar in Noord-Holland, zowel op de zakelijke als op de particuliere markt. Iedere vestiging biedt woningen en bedrijfspanden in de eigen regio, in zowel nieuwbouw als bestaande bouw en daarnaast een pakket van bijbehorende financiële diensten.

De concurrentie is sinds 2008 alleen maar groter geworden. Snelheid en flexibiliteit van dienstverlening is voor KRK dan ook cruciaal. “De particuliere markt is allang niet meer gebonden aan kantooruren. Onze makelaars moeten daar op in kunnen spelen door het bieden van avond- en weekendbezichtigingen. Afspraken moeten direct gemaakt kunnen worden, ook als de medewerker op pad is. De mobiele toepassing die Tritel heeft geadviseerd, zowel de hardware als de abonnementsvorm helpen ons daarbij. Onze medewerkers zijn een stuk flexibeler geworden en het is nog goedkoper ook”, licht Arie Pierneef, controller bij KRK en verantwoordelijk voor facilitaire zaken toe. Omdat de dienstverlening van KRK steeds minder gebonden is aan vaste werktijden, wordt ook de mogelijkheid voor telewerken uitgebreid. Daarmee kunnen de makelaars en adviseurs de klant vrijwel continue van dienst zijn, maar ook files ontlopen.

Voor de vaste telefonie is gekozen voor Hosted VoIP. Hierdoor kunnen de collega’s onderling gratis bellen. KRK investeert in nieuwe toestellen en glasvezel verbindingen. Telefooncentrales zijn niet meer nodig; Tritel ontzorgt door alle aanvragen te regelen en de capaciteit van de lijnen continue te monitoren. Ook datacommunicatie is onderdeel van het totaalpakket dat Tritel biedt. Ook op de 7 vestigingen in Noord-Holland speelt techniek een grote rol. “Als je met een klant aan tafel zit wil je snel een hypotheekberekening kunnen maken. Ons oude netwerk kon dit niet meer aan. Ook het uploaden van foto’s en plattegronden duurde veel te lang.

”KRK was al lange tijd aan vernieuwing toe en Tritel kwam dan ook op het juiste moment. “In principe zijn wij altijd geïnteresseerd in leveranciers die ons een kostenbesparing kunnen opleveren. De mensen van Tritel hebben ook nog eens de know-how en hebben ons echt geadviseerd met het oog op onze huidige èn toekomstige behoeften. Daardoor hebben zij ons vertrouwen gewonnen,” aldus Pierneef.

“Straks draait alle data op de capaciteit die we via Tritel huren bij het datacenter in Amsterdam,” geeft Pierneef aan. Mocht de capaciteit in de toekomst niet meer voldoende zijn, dan kan de bandbreedte eenvoudig uitgebreid worden. Ook zijn er goede afspraken gemaakt over flexibiliteit binnen het netwerk in verband met mogelijke verhuizingen, uitbreiding of eventueel sluiting van vestigingen, waardoor KRK nooit achter de feiten aan hoeft te lopen. “Met Tritel heb ik het gevoel dat ik in één keer in de 23e eeuw beland ben.”

Download de case van Kuijs Reinder Kakes