TRITEL VOOR HET ACHTSTE JAAR OP RIJ GENOMINEERD VOOR FD GAZELLEN AWARD
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK 2017
FEESTDAGEN DOORSCHAKELMELDING
NIEUWE WETGEVING RONDOM 06-NUMMERS
APN-INSTELLINGEN
IRRITANT…

TRITEL VOOR HET ACHTSTE JAAR OP RIJ GENOMINEERD VOOR DE FD GAZELLEN AWARD

Elk jaar reikt Het Financiële Dagblad de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. We zijn ontzettend trots dat Tritel ook dit jaar weer genomineerd is voor deze felbegeerde prijs!

FD Gazellen
FD Gazellen zijn bedrijven die een bovengemiddelde groei laten zien over de laatste drie jaar. De groei wordt afgemeten aan de omzet en deze dient over de afgelopen drie jaar met ten minste 20% zijn gegroeid. Daarnaast zijn ook de financiële gezondheid en het betalingsgedrag belangrijke criteria. 

Als gevolg van de aantrekkende economie is er een forse toename van het aantal groeibriljanten in het Nederlandse bedrijfsleven. Dit jaar mogen ongeveer 754 snelgroeiende bedrijven zich een jaar lang een FD Gazelle noemen, tegenover 490 bedrijven vorig jaar.

KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK 2017

Uw mening is belangrijk! Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Om dit te kunnen blijven doen, moeten wij kritisch naar onze werkzaamheden kijken. Alleen hebben wij daar uw hulp voor nodig. Daarom vragen wij u om de enquête voor het klanttevredenheidsonderzoek van 2017 in te vullen. Vul de enquête volledig in en maak kans op een iPhone 8 of een Samsung Galaxy S8! Laat ons weten hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.
 


 

Op donderdag 21 december maken wij de winnaar bekend. 


FEESTDAGEN DOORSCHAKELMELDING

Voor u het weet staan de feestdagen weer voor de deur. Heeft u het in aanloop naar deze periode ook altijd zo druk? Dan weet u als geen ander dat het noodzaak is om al uw werkzaamheden goed te plannen. Heeft u ook al nagedacht over de feestdagenmelding voor uw telefooncentrale?

Wij willen u er graag aan herinneren een doorschakelmelding aan ons door te geven. Op deze manier kunnen wij maar ook u de feestdagen voorbereid tegemoet gaan.

Het doorgeven van de boodschap kan op verschillende manieren:

Door het formulier in te vullen en deze per e-mail op te sturen naar: support@tritel.nl. (Download eerst het formulier voordat u deze invult, noteer uw bedrijfsnaam en de naam van de contactpersoon in de bestandsnaam en sla het formulier op. Het formulier is ook terug te vinden op onze website: www.tritel.nl/support/voip)
Via het selfservice portal, door middel van het aanmaken van een ticket
Telefonisch uw boodschap inspreken door te bellen naar 085 – 489 15 14. 
Let op! Vergeet niet uw naam en bedrijfsnaam te vermelden.

Let op! Vermeld de volledige tekst van de gewenste melding en de betreffende feestdag. Geef tevens duidelijk aan op welke telefoonnummers de doorschakelmelding geplaatst moet worden. Indien u niets aangeeft wordt de aangepaste melding alleen op het hoofdnummer geplaatst.

Feestdagen waar u aan kunt denken bij het aanpassen van uw meldingen: 

Sinterklaas – 5 december 2017 
Kerstmis – 25 & 26 december 2017
Nieuwjaarsdag – 1 januari 2018
Goede Vrijdag – 30 maart 2018
1e Paasdag – 1 april 2018
2e Paasdag – 2 april 2018
Koningsdag – 27 april 2018
Bevrijdingsdag – 5 mei 2018
Hemelvaartsdag – 10 mei 2018
1e Pinksterdag – 20 mei 2018­
2e Pinksterdag – 21 mei 2018
Zomerreces (bouwvak)

Tip! We raden u aan om één standaard melding te creëren voor alle feestdagen, zodat u niet steeds opnieuw een boodschap hoeft in te spreken. Voorbeeld: In verband met een nationale feestdag zijn wij vandaag gesloten. Wij zijn weer bereikbaar vanaf de eerstvolgende werkdag.

We stellen het op prijs als u al uw meldingen in één keer aan ons doorgeeft, dan stellen wij het voor het gehele jaar in. Zodra uw aanvraag is verwerkt, ontvangt u van ons een melding.

NIEUWE WETGEVING RONDOM 06-NUMMERS

Steeds meer apparaten zoals tablets en dongels krijgen in Nederland een simkaart. Iedere SIM-kaart heeft een telefoonnummer. Doordat er steeds meer apparaten met een simkaart op de markt komen, zijn er niet voldoende 06-nummers. Om die reden krijgen voortaan mobiele data-oplossingen een ander telefoonnummer.

Wanneer een 097-nummer?
Tritel is als telecomaanbieder verplicht om een 097-nummer in te zetten voor mobiele datatoepassingen met geautoriseerde toepassing. Dat is een elektronische communicatiedienst waarbij het nummer normaal gesproken niet of automatisch wordt opgeroepen. Deze geautoriseerde toepassingen worden ook wel machine-to-machine of M2M genoemd. Een kenmerk van een M2M-apparaat is dat het meestal zelf geen gegevens verzendt en dat (bijna) nooit iemand zelf naar het nummer belt. Voor een M2M-toepassing wordt het nummer meestal vooral éénmalig ingevuld. Voor deze toepassingen mogen geen 06-nummers meer worden uitgegeven.

Wanneer een 06-nummer?
06-nummers zijn uitsluitend bedoeld voor diensten waarbij de gebruiksvriendelijkheid en herkenbaarheid van nummers belangrijk is. Deze nummers zijn dus bedoelt om mobiel te bellen. 

Mobiele bellen is een vorm van telefonie waarbij gebruik wordt gemaakt van een radionetwerk waarbij de beller kan communiceren terwijl hij zich verplaatst over grote afstanden. Dit wordt gedaan via het 2G-netwerk. Bellen via WiFi of Dect vallen buiten de bestemming van mobiele telefonie. De simkaart in een tablet wordt alleen gebruikt voor de data en niet voor mobiele telefonie. Ondanks dat er wel sms-berichten mee gestuurd kunnen worden valt een tablet ook buiten de bestemming van mobiele telefonie. Voor tablets mogen er dan ook geen 06-nummers worden ingezet.

097-nummers mogen wel gebruikt worden voor spraaktelefonie. Omgekeerd mag dit niet omdat de schaarse nummers gereserveerd moeten worden voor mobiele telefonie. 

Van 06- naar 097-nummer
Maakt u nu gebruik van een 06-nummer voor uw mobiele data-oplossing? Dit nummer moet worden omgezet naar een 097-nummer. Onze support afdeling zal, voor wanneer dit voor u van toepassing is, contact met u opnemen. Zij zullen dan aangeven welke abonnementen omgezet moeten worden en wat de nieuwe nummers gaan worden. Fijn om te weten: u hoeft hier helemaal niets voor te doen. U kunt uw huidige simkaart gewoon blijven gebruiken zoals u dat gewend bent. 

APN-INSTELLINGEN

Gaat u binnenkort naar het buitenland? Dan is het wel zo fijn dat u kunt blijven internetten op uw mobiele telefoon zoals u dat ook in Nederland gewend bent. De instellingen staan niet altijd goed ingesteld en moet daarom soms handmatig worden gewijzigd. Voorkom dat u in het buitenland zonder internet zit en zorg dat u uw APN-instellingen goed heeft staan.

Volg onderstaande stappen indien uw mobiel internet in het buitenland niet werkt: 
Controleer eerst of u verbinding heeft met een mobiel netwerk.
Controleer de data roaming instellingen op uw telefoon.
Heeft u een iPhone? Zet dan de EU-internet optie uit
Probeer handmatig een ander buitenland netwerk te selecteren
Controleer uw APN-instellingen.

Apple iPhone 

Heeft u onlangs uw telefoon geupdatet naar IOS 11.2? Dan is het mogelijk dat uw eerder ingevulde APN-instellingen zijn veranderd. Het is dus moglijk dat u hier problemen van ondervindt. Wijzig uw APN-instellen door de volgende stappen te volgen. 

1. Ga naar het Startscherm.
2. Kies Instellingen.
3. Kies Mobiel netwerk.
Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.

Let op: Als je in het buitenland bent en je wilt Mobiel Internet gebruiken, zet dan de schakelaar Dataroaming AAN, maar laat de schakelaar EU-internet UIT staan. (Uitleg: De schakelaar EU-internet mag alleen aan worden gezet als je een (tijdelijk) lokaal contract bij een lokale operator in het buitenland afsluit.)

4. Kies Mobiel datanetwerk.
Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.

5. Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:
Bij APN voert u portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam voert u niets in.
Bij Wachtwoord voert u niets in.
Kies Terug.

Uw Apple iPhone is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm en schakel uw iPhone uit. Start deze vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.

Mocht u nog steeds geen toegang hebben tot het internet, volg dan onderstaande stappen:
Ga naar Instellingen
Kies Algemeen
Ga naar Stel opnieuw in
Kies Herstel Netwerkinstellingen

Samsung

1. Kies Instellingen.
2. Kies Meer netwerken.
3. Kies Mobiele netwerken.
Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga verder met de volgende stap.

4. Kies Namen toegangspunten.
5. Druk op de menu-toets.
6. Kies Nieuw toegangspunt.

Bij Naam voert u KPN Mobiel Internet in.
Bij APN voert u portalmmm.nl in.
Bij Proxy voert u niets in.
Bij Poort voert u niets in.
Bij Gebruikersnaam voert u niets in.
Bij Wachtwoord voert u niets in.

7. Scroll naar beneden.
Bij MCC voert u 204 in.
Bij MNC voert u 08 in.

8. Scroll naar beneden.
Vink bij Verificatietype Geen aan.

9. Kies Type toegangspunt.
Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.

10. Druk op de menu-toets.
11. Kies Opslaan.
12. Vink KPN Mobiel Internet aan.
13. Keer terug naar het Startscherm.
 
Uw Samsung toestel is nu ingesteld voor het gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm en schakel uw toestel uit. Start deze vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.

De bovenstaande informatie kunt u ook gemakkelijk terugvinden door in google het zoekwoord ‘apn instellingen’ in te voeren. U ziet een link van Tritel op de eerste pagina staan.

IRRITANT…

 

 

RESULTATEN KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK 2017
TRITEL ADOPTEERT OPVANGZEEHOND
TELECOM TRENDS 2018
EGMOND HALVE MARATHON
4G BACK-UP
IRRITANT…

TRITEL VOOR HET ACHTSTE JAAR OP RIJ GENOMINEERD VOOR DE FD GAZELLEN AWARD

Elk jaar reikt Het Financiële Dagblad de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. We zijn ontzettend trots dat Tritel ook dit jaar weer genomineerd is voor deze felbegeerde prijs!

FD Gazellen
FD Gazellen zijn bedrijven die een bovengemiddelde groei laten zien over de laatste drie jaar. De groei wordt afgemeten aan de omzet en deze dient over de afgelopen drie jaar met ten minste 20% zijn gegroeid. Daarnaast zijn ook de financiële gezondheid en het betalingsgedrag belangrijke criteria. 

Als gevolg van de aantrekkende economie is er een forse toename van het aantal groeibriljanten in het Nederlandse bedrijfsleven. Dit jaar mogen ongeveer 754 snelgroeiende bedrijven zich een jaar lang een FD Gazelle noemen, tegenover 490 bedrijven vorig jaar.

KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK 2017

Uw mening is belangrijk! Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Om dit te kunnen blijven doen, moeten wij kritisch naar onze werkzaamheden kijken. Alleen hebben wij daar uw hulp voor nodig. Daarom vragen wij u om de enquête voor het klanttevredenheidsonderzoek van 2017 in te vullen. Vul de enquête volledig in en maak kans op een iPhone 8 of een Samsung Galaxy S8! Laat ons weten hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.
 


 

Op donderdag 21 december maken wij de winnaar bekend. 


FEESTDAGEN DOORSCHAKELMELDING

Voor u het weet staan de feestdagen weer voor de deur. Heeft u het in aanloop naar deze periode ook altijd zo druk? Dan weet u als geen ander dat het noodzaak is om al uw werkzaamheden goed te plannen. Heeft u ook al nagedacht over de feestdagenmelding voor uw telefooncentrale?

Wij willen u er graag aan herinneren een doorschakelmelding aan ons door te geven. Op deze manier kunnen wij maar ook u de feestdagen voorbereid tegemoet gaan.

Het doorgeven van de boodschap kan op verschillende manieren:

Door het formulier in te vullen en deze per e-mail op te sturen naar: support@tritel.nl. (Download eerst het formulier voordat u deze invult, noteer uw bedrijfsnaam en de naam van de contactpersoon in de bestandsnaam en sla het formulier op. Het formulier is ook terug te vinden op onze website: www.tritel.nl/support/voip)
Via het selfservice portal, door middel van het aanmaken van een ticket
Telefonisch uw boodschap inspreken door te bellen naar 085 – 489 15 14. 
Let op! Vergeet niet uw naam en bedrijfsnaam te vermelden.

Let op! Vermeld de volledige tekst van de gewenste melding en de betreffende feestdag. Geef tevens duidelijk aan op welke telefoonnummers de doorschakelmelding geplaatst moet worden. Indien u niets aangeeft wordt de aangepaste melding alleen op het hoofdnummer geplaatst.

Feestdagen waar u aan kunt denken bij het aanpassen van uw meldingen: 

Sinterklaas – 5 december 2017 
Kerstmis – 25 & 26 december 2017
Nieuwjaarsdag – 1 januari 2018
Goede Vrijdag – 30 maart 2018
1e Paasdag – 1 april 2018
2e Paasdag – 2 april 2018
Koningsdag – 27 april 2018
Bevrijdingsdag – 5 mei 2018
Hemelvaartsdag – 10 mei 2018
1e Pinksterdag – 20 mei 2018­
2e Pinksterdag – 21 mei 2018
Zomerreces (bouwvak)

Tip! We raden u aan om één standaard melding te creëren voor alle feestdagen, zodat u niet steeds opnieuw een boodschap hoeft in te spreken. Voorbeeld: In verband met een nationale feestdag zijn wij vandaag gesloten. Wij zijn weer bereikbaar vanaf de eerstvolgende werkdag.

We stellen het op prijs als u al uw meldingen in één keer aan ons doorgeeft, dan stellen wij het voor het gehele jaar in. Zodra uw aanvraag is verwerkt, ontvangt u van ons een melding.

NIEUWE WETGEVING RONDOM 06-NUMMERS

Steeds meer apparaten zoals tablets en dongels krijgen in Nederland een simkaart. Iedere SIM-kaart heeft een telefoonnummer. Doordat er steeds meer apparaten met een simkaart op de markt komen, zijn er niet voldoende 06-nummers. Om die reden krijgen voortaan mobiele data-oplossingen een ander telefoonnummer.

Wanneer een 097-nummer?
Tritel is als telecomaanbieder verplicht om een 097-nummer in te zetten voor mobiele datatoepassingen met geautoriseerde toepassing. Dat is een elektronische communicatiedienst waarbij het nummer normaal gesproken niet of automatisch wordt opgeroepen. Deze geautoriseerde toepassingen worden ook wel machine-to-machine of M2M genoemd. Een kenmerk van een M2M-apparaat is dat het meestal zelf geen gegevens verzendt en dat (bijna) nooit iemand zelf naar het nummer belt. Voor een M2M-toepassing wordt het nummer meestal vooral éénmalig ingevuld. Voor deze toepassingen mogen geen 06-nummers meer worden uitgegeven.

Wanneer een 06-nummer?
06-nummers zijn uitsluitend bedoeld voor diensten waarbij de gebruiksvriendelijkheid en herkenbaarheid van nummers belangrijk is. Deze nummers zijn dus bedoelt om mobiel te bellen. 

Mobiele bellen is een vorm van telefonie waarbij gebruik wordt gemaakt van een radionetwerk waarbij de beller kan communiceren terwijl hij zich verplaatst over grote afstanden. Dit wordt gedaan via het 2G-netwerk. Bellen via WiFi of Dect vallen buiten de bestemming van mobiele telefonie. De simkaart in een tablet wordt alleen gebruikt voor de data en niet voor mobiele telefonie. Ondanks dat er wel sms-berichten mee gestuurd kunnen worden valt een tablet ook buiten de bestemming van mobiele telefonie. Voor tablets mogen er dan ook geen 06-nummers worden ingezet.

097-nummers mogen wel gebruikt worden voor spraaktelefonie. Omgekeerd mag dit niet omdat de schaarse nummers gereserveerd moeten worden voor mobiele telefonie. 

Van 06- naar 097-nummer
Maakt u nu gebruik van een 06-nummer voor uw mobiele data-oplossing? Dit nummer moet worden omgezet naar een 097-nummer. Onze support afdeling zal, voor wanneer dit voor u van toepassing is, contact met u opnemen. Zij zullen dan aangeven welke abonnementen omgezet moeten worden en wat de nieuwe nummers gaan worden. Fijn om te weten: u hoeft hier helemaal niets voor te doen. U kunt uw huidige simkaart gewoon blijven gebruiken zoals u dat gewend bent. 

APN-INSTELLINGEN

Gaat u binnenkort naar het buitenland? Dan is het wel zo fijn dat u kunt blijven internetten op uw mobiele telefoon zoals u dat ook in Nederland gewend bent. De instellingen staan niet altijd goed ingesteld en moet daarom soms handmatig worden gewijzigd. Voorkom dat u in het buitenland zonder internet zit en zorg dat u uw APN-instellingen goed heeft staan.

Volg onderstaande stappen indien uw mobiel internet in het buitenland niet werkt: 
Controleer eerst of u verbinding heeft met een mobiel netwerk.
Controleer de data roaming instellingen op uw telefoon.
Heeft u een iPhone? Zet dan de EU-internet optie uit
Probeer handmatig een ander buitenland netwerk te selecteren
Controleer uw APN-instellingen.

Apple iPhone 

Heeft u onlangs uw telefoon geupdatet naar IOS 11.2? Dan is het mogelijk dat uw eerder ingevulde APN-instellingen zijn veranderd. Het is dus moglijk dat u hier problemen van ondervindt. Wijzig uw APN-instellen door de volgende stappen te volgen. 

1. Ga naar het Startscherm.
2. Kies Instellingen.
3. Kies Mobiel netwerk.
Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.

Let op: Als je in het buitenland bent en je wilt Mobiel Internet gebruiken, zet dan de schakelaar Dataroaming AAN, maar laat de schakelaar EU-internet UIT staan. (Uitleg: De schakelaar EU-internet mag alleen aan worden gezet als je een (tijdelijk) lokaal contract bij een lokale operator in het buitenland afsluit.)

4. Kies Mobiel datanetwerk.
Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.

5. Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:
Bij APN voert u portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam voert u niets in.
Bij Wachtwoord voert u niets in.
Kies Terug.

Uw Apple iPhone is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm en schakel uw iPhone uit. Start deze vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.

Mocht u nog steeds geen toegang hebben tot het internet, volg dan onderstaande stappen:
Ga naar Instellingen
Kies Algemeen
Ga naar Stel opnieuw in
Kies Herstel Netwerkinstellingen

Samsung

1. Kies Instellingen.
2. Kies Meer netwerken.
3. Kies Mobiele netwerken.
Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga verder met de volgende stap.

4. Kies Namen toegangspunten.
5. Druk op de menu-toets.
6. Kies Nieuw toegangspunt.

Bij Naam voert u KPN Mobiel Internet in.
Bij APN voert u portalmmm.nl in.
Bij Proxy voert u niets in.
Bij Poort voert u niets in.
Bij Gebruikersnaam voert u niets in.
Bij Wachtwoord voert u niets in.

7. Scroll naar beneden.
Bij MCC voert u 204 in.
Bij MNC voert u 08 in.

8. Scroll naar beneden.
Vink bij Verificatietype Geen aan.

9. Kies Type toegangspunt.
Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.

10. Druk op de menu-toets.
11. Kies Opslaan.
12. Vink KPN Mobiel Internet aan.
13. Keer terug naar het Startscherm.
 
Uw Samsung toestel is nu ingesteld voor het gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm en schakel uw toestel uit. Start deze vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.

De bovenstaande informatie kunt u ook gemakkelijk terugvinden door in google het zoekwoord ‘apn instellingen’ in te voeren. U ziet een link van Tritel op de eerste pagina staan.

IRRITANT…

 

 

Nieuwsbrief 22