Bel ons

Nieuwsbrief @Tritel 17


Tritel nieuwsbrief 16 header

PAS OP VOOR SLAMMING! 
ZORGELOOS VERHUIZEN MET DE TRITEL CHECKLIST
KOSTELOOS OVERSTAPPEN NAAR DE CLOUD
FACT-CHECK: SMARTPHONES & RELATIES
WAAN JE EEN DAG ALS MAX VERSTAPPEN OP HET CIRCUIT VAN ZANDVOORT




Pas op voor slamming!

PAS OP VOOR SLAMMING! 

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en MKB Nederland zien de laatste tijd een flinke stijging in het aantal klachten over ‘slamming’. Ondernemers worden ongewild geconfronteerd met een nieuw telefoonabonnement, waar ze vervolgens aan vast zitten.

Hoe werkt slamming precies?
Bij slamming (oftewel lijnkaping) wordt de telefoonaansluiting omgezet naar een andere aanbieder, zonder dat de eindgebruiker daar uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven. Voor de werving van nieuwe klanten worden ondernemers schriftelijk of telefonisch benaderd door deze telecomcowboys. Vaak wordt de indruk gewekt dat ze namens de huidige provider bellen met een aanbieding of kortingsactie. Ze proberen ondernemers zo ver te krijgen dat ze bijvoorbeeld akkoord gaan met het toesturen van extra informatie. Dit gesprek wordt opgenomen, waarna het akkoord wordt gebruikt om de vaste telefonieaansluiting over te nemen.

Slamming komt meestal voor bij WLR / CPS (Business Voice) diensten. Doordat er bij de overname van de aansluiting slechts een administratieve handeling plaats vindt, merkt de klant pas dat hij van aanbieder is gewisseld als hij de eerste facturen ontvangt.

Maatregelen
Helaas is slamming nauwelijks aan te pakken doordat de wetgeving ondernemers onvoldoende beschermd. Op dit moment kan de ACM ondernemers slechts waarschuwingen voor deze telecomcowboys. De telecomwetgeving voor consumenten is enkele jaren terug echter wel aangepast waardoor zij beter beschermd zijn tegen slamming. Zonder handtekening is het voor consumenten niet mogelijk om van aanbieder te wisselen. Voor zakelijke contracten geldt deze bescherming echter niet. Een mondelinge toestemming volstaat al. De ACM pleit voor een aanpassing voor de wet, zodat ook ondernemers dezelfde bescherming krijgen tegen slamming als consumenten.  

Is uw organisatie slachtoffer geworden van slamming? Dan wordt u aangeraden om de nieuwe leverancier direct te laten weten dat u dit geval van slamming zal melden bij de ACM, Fraudehelpdesk, uw brancheorganisatie en/of MKB Nederland. Daarnaast wordt er geadviseerd om onmiddellijk uw oude leverancier op de hoogte te stellen en per ommegaand de lijn terug te eisen. Ook is het advies aangifte te doen van bewuste misleiding en slamming (lijnkaping).



ZORGELOOS VERHUIZEN MET DE TRITEL CHECKLIST

Bij een verhuizing van uw bedrijf komt veel kijken. Eén van de aspecten is het verhuizen van uw telefonie –en internetoplossing. Om er voor te zorgen dat alles op de nieuwe locatie weer perfect werkt, is het van belang dat u de verhuizing op tijd aan ons doorgeeft. Om het makkelijk te maken hebben we voor een checklist opgesteld zodat u precies weet waar u rekening mee moet houden:

Verbindingsmogelijkheden op de nieuwe locatie
Voordat u gaat verhuizen is het van groot belang om te inventariseren welke internetverbindingen er leverbaar zijn op de nieuwe locatie. Afhankelijk van welke verbinding u afneemt is het daarnaast van belang dat er een ISRA punt aanwezig is. Neem ruim van te voren contact op met uw Tritel accountmanager zodat hij u kan voorzien van kundig advies. 
 
Inzicht in uw huidige contracten
Om te voorkomen dat u voor verrassingen komt te staan is het van belang dat u inzicht heeft in de looptijd van uw huidige contracten. Indien u uw contract voortijdig beëindigd houdt er dan rekening mee dat u mogelijk een afkoopsom dient te betalen. Bespreek van te voren de mogelijkheden met uw accountmanager.
 
Levertijd nieuwe verbindingen
Houd er rekening mee dat er een doorlooptijd geldt voor het leveren van een nieuwe internetlijn. Voor een DSL verbinding geldt er een levertijd van 3 tot 4 weken. Indien u gebruik wilt maken van een glasvezelverbinding, dan dient u rekening te houden met een levertijd van 12 tot 16 weken. Zelfs als er geen graafwerkzaamheden moeten worden uitgevoerd is het leveren van een glasvezelverbinding vaak een langdurig proces.
 
Interne bekabeling
Zorg er voordat u inzicht heeft in de interne bekabeling op de nieuwe locatie. Indien er onvoldoende wall-sockets (Cat 5/6) poorten aanwezig zijn, is het verstandig om dit vóórdat u gaat verhuizen aan te leggen. Op deze manier ondervindt u geen hinder en kunt u direct aan de slag op uw nieuwe locatie.
 
Inventarisatie van nieuwe functionaliteiten en/of extra toestellen
Met een verhuizing veranderd vaak de indeling van het kantoor waardoor er extra functionaliteiten en/of toestellen nodig zijn. Bespreek van te voren met uw accountmanager welke wensen er zijn vanuit uw organisatie, zodat er in overleg bepaalt kan worden welke functionaliteiten hiervoor nodig zijn. Ons technische support team zal er vervolgens voor zorgen dat de aanpassingen in uw telefooncentrale op tijd zijn ingeregeld.
 
Behoud en/of toevoegen van telefoonnummer(s)
Verhuist u naar een andere regio, maar wilt u wel uw huidige telefoonnummer(s) behouden, dan is dit uiteraard geen probleem. Voor een regionale uitstraling van uw organisatie kunt er ook voor kiezen om een extra telefoonnummer met het netnummer van de nieuwe regio toe te voegen. Denk hier voortijdig over na zodat wij dit op tijd voor u kunnen inregelen en u voldoende tijd behoudt om praktische zaken zoals het drukwerk (visitekaartjes, briefpapier e.d.) te regelen. 



KOSTELOOS OVERSTAPPEN NAAR DE CLOUD

Overweegt u om de cloud in te gaan met uw organisatie? Dan is dit hét moment! Bij Tritel stapt u nu tijdelijk kosteloos over naar Online Werkplekken.
Klik hier voor de voorwaarden

Wat is een Online Werkplek?

Met Online Werkplekken heeft u altijd en overal ter wereld toegang tot uw bedrijfsgegevens, door verbinding te maken met een server waar uw eigen online bureaublad met uw documenten, software applicaties en gegevens op staan. Gebruikers zijn niet meer computer gebonden, want de online werkplek is te benaderen via elk soort device met een internetverbinding.

Voordelen van de Online Werkplek?
Altijd en overal werken
20% tot 30% besparen op uw ICT kosten
Al uw gegevens veilig in de Cloud
Totaaloplossing voor iedere werknemer
Volledig aan te passen naar de wensen en behoefte van uw organisatie
Verzekerd van continuïteit door het robuste en dubbeluitgevoerde platform
Vast bedrag per maand per gebruiker
Dagelijkse back-up, antivirus en antispam

Klik hier voor meer informatie over Online Werkplekken

FACT-CHECK: SMARTPHONES & RELATIES

Bron cijfers: Emerce


racen op het circuit met Tritel
WAAN JE EEN DAG ALS MAX VERSTAPPEN OP HET CIRCUIT VAN ZANDVOORT

Voor iedere nieuwe klant die u bij ons aanbrengt krijgt u bij Tritel de mogelijkheid om met 2 personen te racen op het circuit van Zandvoort! Tijdens deze dag krijgt u o.a. de mogelijkheid om te ervaren hoe het voelt om zelf in een formulewagen te rijden. Bent u tevreden over de dienstverlening van Tritel en zou u ons aanbevelen bij uw relaties? Breng ons dan in contact met uw relatie en wie weet krijgt u de kick van uw leven! 

Klik hier voor de voorwaarden.

scroll