Bel ons

Nieuwsbrief @Tritel 16


Tritel nieuwsbrief 16 header

INTERVIEW: IN 10 JAAR VAN PIONIER TOT TELECOMSPECIALIST
TRITEL... VAN TOEN TOT NU
RESULTATEN: KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
DE TELECOM TRENDS VAN 2017
WAAN JE EEN DAG ALS MAX VERSTAPPEN OP HET CIRCUIT VAN ZANDVOORT



INTERVIEW: IN 10 JAAR VAN PIONIER TOT TELECOMSPECIALISTDirectie Tritel B.V.
(Van links naar rechts: Humbert Loth, Raymond Looze & Arjen Milhous)

Tritel bestaat 10 jaar! Niet alleen een mooi moment om kort terug te blikken maar ook om vooruit te kijken. Ruim 10 jaar geleden zijn Arjen Milhous, Raymond Looze en Humbert Loth een samenwerking aangegaan en werd Tritel geboren. Inmiddels is Tritel uitgegroeid tot een succesvolle onderneming bestaande uit 3 vestigingen en 35 werknemers. 

Q. Laten we eerst eens terug gaan naar het begin. Hoe is het destijds allemaal begonnen? Hoe is deze samenwerking tot stand gekomen?

Raymond: Ik kende Arjen nog uit de tijd dat we beiden bij Konica Minolta werkten. Hier hadden we al een leuke band met elkaar. Op een gegeven moment zijn we allebei onze eigen weg ingeslagen. Ik ging bij Versatel werkten en Arjen ging het avontuur elders opzoeken. Na verloop van tijd was Arjen weer op zoek naar een baan en kwam hij ook bij Versatel werken. Ondanks dat we in andere teams zaten, kwamen we elkaar hier regelmatig tegen. Later is hij met Humbert een bedrijf gestart en werd Versatel overgenomen door Tele2, waar ik een managementfunctie kreeg. Uiteindelijk wilde Humbert en Arjen toch weer de telecom in en kwamen we elkaar tegen. Ondanks dat ik net een nieuwe functie had, wilde ik net als hen heel graag zelf ondernemen.

Humbert: Ik ken Arjen al sinds mijn studietijd. Nadat we beide een hele tijd in de telecom hadden gewerkt wilde we heel graag ondernemer worden. We zijn een bedrijf in de financiële dienstverlening begonnen, maar daar zat na verloop van tijd geen perspectief meer in. Toen hebben we Raymond ontmoet. Hij wilde ook graag ondernemer worden en het leek hem leuk om dat met ons te doen. Omdat ik Raymond helemaal niet kende heb ik Arjen op de man af gevraagd of Raymond iemand was die we er goed bij konden hebben? Arjen zei dat hij zijn hand ervoor in het vuur zou steken dus vertrouwde ik op hem.

Arjen: Het originele plan was overigens dat we dit met z’n vieren zouden gaan doen, maar uiteindelijk was Alkmaar voor de vierde man te ver. Dus hij heeft besloten om te blijven doen wat hij al deed en wij gingen met z’n drieën verder.

Q. En toen moest het allemaal gaan gebeuren… Hoe gingen jullie van start?

Raymond: Ik zal het nooit vergeten. We kwamen met z’n drieën bij elkaar in Hotel Akersloot waar we wifi tegoed hadden gekocht. We hadden een SIP account aangemaakt en Arjen belde toen met een softphone vanaf zijn laptop naar mijn mobiel. Het was eigenlijk een soort Skype alleen nu kon je naar iedereen bellen en de kwaliteit was goed. Ik dacht gelijk: “Wat is dit gaaf! Dit kan wel eens een hitje worden.”

Humbert: De eerste maanden werkte Raymond nog bij Tele2, maar Arjen en ik hadden onze handen al vrij. Dus zijn wij alvast bezig geweest om het bedrijf op te starten door klanten te benaderen, gesprekken aan te gaan met leveranciers en door te kijken hoe je een telefoon moest configureren. We deden alles zelf.

Arjen: We zijn in november 2006 begonnen, maar we hebben Tritel uiteindelijk officieel ingeschreven in februari 2007. We werkten vanaf mijn zolder waar een strijkplank als bureau fungeerde. En we leefden van onze spaarcenten en een deel van Raymond zijn inkomen.
We zijn van mijn zolder verhuist naar de bovenste etage van het Regionaal Technisch Centrum in Alkmaar. Hier zaten we in een kantoor van 20 m2 met een hoogpolig wit tapijt. We hadden drie oude laptops en drie oude auto’s. Ik reed in een Opel Vectra, Raymond had van zijn spaarcenten een rode Alfa Romeo gekocht en Humbert reed in een oude Golf. Zo is het begonnen.

Q. Jullie hielden je in het begin dus niet alleen bezig met sales, maar jullie verzorgden ook zelf de opleveringen. Ging dat?

Raymond: Het was dramatisch. Arjen en ik hebben één van de eerste Hosted VoIP klanten samen opgeleverd. We kwamen daar om 10.00 uur ’s ochtends aan en gingen pas laat in de middag weg. Er moest een DSL lijn met een modem worden opgeleverd en we snapten er niks van. Arjen snapte nog wel hoe je een toestel moest configureren, maar we kregen de IP lijn maar niet in de lucht. Gelukkig was er een IT’er aanwezig die ons daarmee heeft kunnen helpen.

Toen dachten we: “Dit is het niet. We moeten ervoor zorgen dat we iemand aannemen die de opleveringen gaat regelen.”

Arjen: We hadden er inderdaad al snel een technische man bij en direct daarna ging ook Mark bij ons aan de slag. Mark kende Raymond vanuit de Versatel tijd en hij wilde het avontuur wel met ons aangaan. Hij hield zich met van alles bezig: project management, support en operationele zaken. Inmiddels werkt hij al bijna 10 jaar als Manager Operations bij Tritel.
In het eerste jaar zaten we ongeveer met z’n tienen en elk jaar kwamen er gemiddeld wel 4 tot 6 medewerkers bij. Door gebrek aan ruimte zijn we verhuist naar Robijnstraat 86. Daar hebben ongeveer een jaar gezeten voordat we verhuisden naar ons huidige kantoor op de Robijnstraat 76.

Q. Hoe hebben jullie die start up fase ervaren?

Humbert: Ik ben wel blij dat ik daar uit ben. Ik vind iets starten heel erg leuk, maar er waren zoveel losse eindjes en onzekerheden. Ik heb op sommige momenten wel gedacht: Waar ben ik in godsnaam mee begonnen? Dan zat ik in mijn oude Golf, 3 ton op de teller, geen salaris, al mijn spaargeld erin gestoken en dan was de klant weer huiverig om met Tritel samen te werken. Maar ik werkte al zo lang met Arjen samen en ik heb wel geleerd om door te zetten.

Arjen: Het was hard werken, maar ik kijk er wel positief op terug. We hadden afgesproken dat we het eerste jaar allemaal 5 vakantiedagen kregen. Dus ik ben 5 dagen naar Texel geweest, dat weet ik nog heel goed. De rest van het jaar hebben we gewoon doorgewerkt. Dat moest ook wel, want er was geen geld. We moesten toen echt nog het evangelie verkondigen. We hadden nog geen één referentie, waardoor er bij veel bedrijven koudwatervrees heersten.

Raymond: Het is nu veel rustiger. Bij het pionieren werkten de diensten vaak van geen kant. We hebben de eerste jaren veel storingen gehad, wat zorgde voor veel stress en zenuwen. Het was altijd op hoop van zegen dat het ging werken. Maar uiteindelijk is ondernemen het allerleukste wat er is… Een plannetje bedenken enzo.

Q. Inmiddels zijn jullie 10 jaar verder en bestaat Tritel uit 3 vestigingen en 35 medewerkers. Trots?

Raymond: Ik ben onwijs trots!

Humbert: Ja, ik ben ook trots op wat we met elkaar bereikt hebben. Dat heeft wel heel lang geduurd hoor, want ik ben niet zo snel tevreden.

Arjen: Elk jaar leggen we de lat weer hoger neer en tot nu toe zijn we ook elk jaar weer gegroeid. Daar zijn we super trots op.

Q. Hoe ziet de toekomst eruit? Wat willen jullie nog bereiken met Tritel?

Raymond: De markt waar we in zitten is continu in beweging en de VoIP markt is nog niet verzadigd dus ik denk dat wij nog wel ons graantje kunnen meepikken. Daarnaast geloof ik heilig in samenwerkingen zoals met Tritel Zuid en PUUR Telecom, wat sinds vorig jaar Tritel West is geworden.

Arjen: Er is inderdaad nog genoeg te doen. Als de VoIP markt verzadigd raakt dan zal je zien dat het een vervangingsmarkt wordt. Bedrijven die al gebruik maken van een VoIP oplossing en ontevreden zijn met hun huidige partij, zullen op zoek gaan naar een nieuwe partij.

En wat er natuurlijk achteraan komt is de vraag naar Hosted Werkplekken. Ik denk dat we nu met Hosted Werkplekken op hetzelfde punt staan als waar we 3 jaar geleden met VoIP stonden. De vraag naar werkplekken in de cloud wordt steeds groter.

Een andere dienst die in opkomst is is Machine-to-Machine. Steeds meer apparaten worden voorzien van simkaarten, waardoor we ook steeds meer data sim’s zullen gaan leveren. Daar geloof ik wel in.

Humbert: De vraag naar Hosted Werkplekken is inderdaad echt enorm, dus daar willen we in ieder geval nog serieus mee aan de slag. Daarnaast wil ik onze bestaande klanten blijven pamperen en tevreden houden. Om deze reden voeren we ook vaker klanttevredenheidsonderzoeken uit en wil ik nog meer investeren in relatiebeheer. Afgelopen jaar zijn er twee relatiebeheerders gestart. We hebben er nu drie, maar misschien moet dat nog wel verder uitgebreid worden. Misschien komen er wel twee teams; een team relatiebeheer en een team New Business. Beide teams kunnen nog verder groeien.

Nu is het team stabiel en als je een stabiel fundament hebt dan kan je daarop voortborduren.  

Arjen: We willen in ieder geval op jaarbasis 8 tot 10 procent blijven groeien en ik denk dat dat dit jaar wel gaat lukken. We zijn goed gestart en dat is het belangrijkste bij ons. Anders loop je achter de feiten aan. 

TRITEL... VAN TOEN TOT NU
Tritel tijdlijn


RESULTATEN: KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK


Vorig jaar hebben we een uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek gehouden onder alle klanten van Tritel. Velen van jullie hebben de tijd genomen om de enquête in te vullen, waarvoor onze dank! 

Met behulp van de resultaten uit dit onderzoek willen we onze dienstverlening verder verbeteren, zodat deze nog beter aansluit op uw wensen en behoeften. 

Om u inzicht te geven in de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek hebben we de belangrijkste bevindingen voor u samengevat in een infographic.

>> Bekijk de infographic (PDF) 

DE TELECOM TRENDS VAN 2017
Telecom trends tritel

De telecom en ICT branche is continu in beweging en dat zal ook in 2017 niet anders zijn. De verwachting is dat telecom en IT nog dichter naar elkaar toe zullen groeien, waardoor de integratie van beiden steeds belangrijker wordt.

Vast-mobiel integratie
Mobiele telefonie en vaste telefonie waren jarenlang gescheiden van elkaar, maar tegenwoordig wordt er steeds vaker verwacht dat men altijd en overal bereikbaar is. Doordat meer bedrijven Het Nieuwe Werken implementeren is het belangrijk dat medewerkers goed bereikbaar zijn, of ze nu thuis werken, op kantoor zitten of onderweg zijn naar een klant.
Met Vast Mobiel integratie hebben we de mogelijkheid om de mobiele telefoon onderdeel te maken van de telefonieomgeving. Hierdoor bent u altijd op één (vast) nummer bereikbaar. Doordat het mobiele telefoontoestel volledig geïntegreerd wordt met de VoIP telefooncentrale beschikt deze over dezelfde functionaliteiten als een vast toestel, zoals Busy Lamp Field, conference call, verkorte kiesnummers, gespreksopname, CRM integratie en meer.

Ontwikkeling van mobiel internet: 5G
In de afgelopen jaren heeft de snelheid van het mobiel internet enorme ontwikkelingen doorgemaakt. Een aantal jaar geleden haalde we met 3G een maximale internetsnelheid van slechts 14,4 Mbit/s. Inmiddels is het mogelijk om via het 4G+ netwerk van KPN een snelheid van 256 Mbit/s te halen. En hier stopt het niet. Veel telecombedrijven zijn alweer enige tijd bezig met de ontwikkeling van 5G.

5G wordt met een snelheid van 1 Gbit/s drastisch sneller dan 4G en 4G+ en wordt daarom gezien als de volgende evolutie van het mobiele netwerk. Overigens sturen providers met 5G niet op de maximale snelheid, maar draait het bij 5G om de gegarandeerde minimumsnelheid. Daarnaast zal ook het bereik van 5G groter zijn dan 4G waardoor minder goed bereikbare gebieden ook gebruik kunnen maken van stabiel mobiel internet.

Wanneer 5G in Nederland beschikbaar zal zijn is nog onbekend. Veel telecomaanbieders over de hele wereld hebben al een 5G-architectuur ontwikkeld en zullen dit jaar de eerste proeven uitvoeren.
 
Cloud
De vraag naar Werkplekken in de Cloud wordt steeds groter, maar wat houdt het eigenlijk in? Waar het simpel gezegd op neer komt is dat u altijd en overal toegang heeft tot uw gegevens. Gebruikers zijn niet meer computer gebonden, want de online werkplek is te benaderen via elk soort device met een internetverbinding.

Alle gegevens worden veilig opgeborgen in een beveiligd datacenter op een server die alleen voor u toegankelijk is. De servers nemen de rol van uw bestaande, klassieke pc’s en netwerk over. Via een beveiligde verbinding heeft u vanaf een willekeurige werkplek, waar ook ter wereld, toegang tot uw online bureaublad met uw documenten, software applicaties en gegevens.

Roam like at home
De Europese Unie heeft besloten om vanaf 15 juni 2017 de roamingkosten binnen Europa af te schaffen. Dit houdt in dat mobiele providers vanaf die datum geen extra kosten meer in rekening mogen brengen voor mobiel bellen en internet in de EU.

Veel providers hebben besloten om alvast vooruit te lopen op het wettelijk besluit en bieden abonnementen aan waarbij gebruikers vrij zijn om hun minuten, sms’jes en MB’s zowel in Nederland als in de EU te gebruiken. 

WAAN JE EEN DAG ALS MAX VERSTAPPEN OP HET CIRCUIT VAN ZANDVOORT
racen op het circuit met Tritel

Voor iedere nieuwe klant die u bij ons aanbrengt krijgt u bij Tritel de mogelijkheid om met 2 personen te racen op het circuit van Zandvoort! Tijdens deze dag krijgt u o.a. de mogelijkheid om te ervaren hoe het voelt om zelf in een formulewagen te rijden. Bent u tevreden over de dienstverlening van Tritel en zou u ons aanbevelen bij uw relaties? Breng ons dan in contact met uw relatie en wie weet krijgt u de kick van uw leven! 

Klik hier voor de voorwaarden.


scroll