Nieuwsbrief @Tritel 14

Tritel nieuwsbrief 13

NOOIT LAST VAN STORINGEN, MET EEN BACKUP VERBINDING VAN TRITEL
TIP VAN TRITEL: DE TEMPERED GLASS SCREENPROTECTOR
TRITEL DEELT UIT… ONTVANG ALS ALLEREERSTE DE NIEUWE IPHONE 7!
IS UW PATCHKAST EEN WIRWAR VAN KABELS? TRITEL HELPT U GRAAG!
IRRITANT

NOOIT LAST VAN STORINGEN, MET EEN BACKUP VERBINDING VAN TRITELTips tegen locky virus - Tritel

Niets is vervelender dan een internet- en/of telefoniestoring. Zonder goede backup-verbinding kan dit uw onderneming gedeeltelijk of geheel raken, met alle gevolgen van dien.

Storingen zijn onvoorspelbaar en de onderbrekingen kunnen daarom variëren van enkele minuten tot enkele uren. Stelt u het zich eens voor; uw bedrijf (bijvoorbeeld) 4 uur zonder internet en/of telefonie. Welke werkzaamheden kunt u dan niet meer doen? Hoeveel kan dit uw onderneming kosten? Dit bedrag kan aardig snel oplopen, uiteraard afhankelijk van de grootte en branche van uw onderneming.

Tritel kan u voor dit soort situaties een oplossing bieden. Er zijn 2 mogelijkheden om een  backup-verbinding te laten werken:

Automatisch:
Tritel levert een 2e verbinding (voor internet of telefonie*), middels BGP (Border Gateway Protocol) en HSRP (Hot Standby Routing Protocol) gaan de routers met elkaar communiceren. Wanneer de hoofdverbinding een storing constateert, zal de backup-verbinding het overnemen. Zodra de verstoring opgelost is, zal de hoofdverbinding het weer overnemen.**
 
Handmatig:
Tritel levert een 2e verbinding (voor internet of telefonie*), middels een handmatige actie (bijvoorbeeld de router koppelen aan het netwerk, of de router aanzetten) treedt de backup in werking. Zodra de verstoring voorbij is, dient u dit proces nogmaals te doen, maar dan met de hoofdverbinding.***

Wij raden altijd aan om een 2e verbinding te nemen als backup met een andere drager. Voorbeeld: u heeft nu als hoofdverbinding een fiber-verbinding, neem dan een VDSL als back-up.
Dit is namelijk een verbinding over het kopernetwerk en storingen op zowel koper als op fiber komen zelden gelijktijdig voor.****

Tevens adviseren wij een backup-verbinding met een lagere snelheid t.o.v. de hoofdverbinding. De lijn dient immers puur in geval van storingen. Dit scheelt in de kosten en zo blijft de investering voor de continuïteit van uw onderneming laag.

Wilt u meer informatie over een backup verbinding voor uw organisatie? Neem dan contact op met uw accountmanager of bel 072 – 711 2 711 
 
* Informeer bij uw accountmanager voor de mogelijkheden
** Let op: Er zal altijd een korte (lees: enkele minuten) onderbreking zijn met de overname
*** Handmatig is foutgevoeliger en kan uw lokale netwerk verstoren
**** Afhankelijk van uw locatie kan het zijn dat niet alle type verbindingen leverbaar zijn

TIP VAN TRITEL: DE TEMPERED GLASS SCREENPROTECTOR

Net een nieuwe smartphone of tablet gekocht? Om te voorkomen dat het scherm van uw nieuwe aankoop beschadigd raadt Tritel u aan om uw smartphone of tablet te beschermen met een tempered glass screenprotector. Deze glazen screenprotector beschermt uw smartphone of tablet vele malen beter tegen val, stoot of krasschade dan de plastic variant. 

De tempered glass screenprotector is gemaakt van meerdere laagjes gehard glas. Het glas van is zeer helder, heeft een hoge gevoeligheid en is slechts 0,3 mm dik. Hierdoor merkt u eigenlijk niet eens dat het op uw scherm zit. Daarnaast is tempered glass 5 maal sterker dan normaal glas en zeer eenvoudig aan te brengen waarbij u niet bang hoeft te zijn dat er luchtbellen onder komen.

TRITEL DEELT UIT… ONTVANG ALS ALLEREERSTE DE NIEUWE IPHONE 7!

De iPhone 7 komt eraan (verwachte release sept/okt 2016) en u kunt er nu al voor zorgen dat u als allereerste de trotse eigenaar wordt van het nieuwe vlaggenschip van Apple. Voor iedere nieuwe klant die u bij ons aanbrengt krijgt u van Tritel namelijk de allernieuwste iPhone! Liever een Samsung? Geen probleem. Dan krijgt u van ons een gloednieuwe Samsung Galaxy S7. 

Dus bent u tevreden over de dienstverlening van Tritel en zou u ons aanbevelen bij uw relaties? Breng ons dan in contact met uw relatie en wie weet heeft u binnenkort één van deze waanzinnige toestellen in uw bezit. Lees hier meer over de voorwaarden van deze actie. 

IS UW PATCHKAST EEN WIRWAR VAN KABELS? TRITEL HELPT U GRAAG!

Vrijwel elke organisatie beschikt over een patchkast waar internet, data en telefonie samenkomen. Om deze componenten met elkaar te verbinden moeten er netwerkkabels gepatched worden. Een nieuwe patchkast wordt meestal netjes en overzichtelijk ingericht, maar deze structuur is vaak niet blijvend. Doordat hier na verloop van tijd minder consequent mee om gegaan wordt veranderd de patchkast in een wirwar van kabels. Dit heeft tot gevolg dat problemen en/of storingen moeilijk te achterhalen zijn.

Om dit te voorkomen helpt Tritel u graag met het herinrichten van uw patchkast. Wij herstructureren de kabels in uw patchkast waarbij we gebruikmaken van verschillende kleuren kabels. Hierdoor wordt uw patchkast weer overzichtelijk en weet u altijd welke netwerkkabel waar naar toe loopt. Om u een indruk te geven wat wij voor u kunnen betekenen, ziet u hiernaast en in onderstaande afbeeldingen een aantal voorbeelden van klanten die u voor zijn gegaan.  

Wilt u dat wij u helpen met de herinrichting van uw patchkast? Neem dan contact op met uw accountmanager voor meer informatie of bel 072 – 711 2 711 

Klant case #1: 
Onderstaande klant had last van diverse storingen, zowel bij data als bij voice. Onze technical engineer heeft voorgesteld om de patchkast opnieuw in te richten en op te schonen. Hierdoor zouden een hoop tot alle storingen verholpen moeten worden en dit was ook het geval! 


Klant case #2
Ook bij onderstaande klant was het overzicht in de patchkast ver te zoeken, mede doordat drie verschillende partijen gebruik maken van één patchkast. Na overleg met alle partijen heeft onze technical engineer op verzoek de gehele patchkast opnieuw ingericht en bedraad. Hierbij is er gebruik gemaakt van diverse gekleurde kabels om de verschillende gebruikers makkelijk van elkaar te onderscheiden. 

IRRITANT

 

Nieuwsbrief 15