Nieuwsbrief @Tritel 13

Tritel nieuwsbrief 13

NIEUW! SKYPE FOR BUSINESS VOLLEDIG INTEGREREN MET HOSTED VOIP
WEBINAR: WERKEN IN DE CLOUD WERKT
TRITEL DEELT UIT… ONTVANG ALS EERSTE DE IPHONE 7!
NAAR HET BUITENLAND OP VAKANTIE? KPN EN TELFORT GEBRUIKERS OPGELET
VOORBEREID DE ZOMER TEGEMOET? GEEF UW DOORSCHAKELMELDING AAN ONS DOOR
IRRITANT

NIEUW! SKYPE FOR BUSINESS VOLLEDIG INTEGREREN MET HOSTED VOIP

Tips tegen locky virus - Tritel

Maakt u binnen uw organisatie gebruik van Skype for Business? Dan hebben we nieuws voor u. In de loop van Q3 lanceert Tritel de mogelijkheid om Skype for Business volledig te integreren met uw Hosted VoIP telefooncentrale!

Door middel van een speciale plugin kunt u vanaf uw Skype account via uw VoIP centrale naar het publieke telefonie netwerk bellen. De externe beller ziet dan gewoon uw eigen nummer. Daarnaast krijgt u ook uw inkomende gesprekken binnen door middel van de speciale plugin en kunt u telefooninstellingen zoals ‘niet storen’ en ‘doorschakelen’ gemakkelijk wijzigen.

Naast de integratie met Office 365 ziet u in uw Skype for Business interface nu ook de telefoniestatus van uw collega’s. Zo heeft u op elk moment van de dag inzicht in de beschikbaarheid van uw collega’s. Dit maakt communiceren niet alleen eenvoudiger, maar ook efficiënter.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van de Skype for Business integratie voor uw organisatie? Neem dan contact op met uw accountmanager of bel naar 072 – 711 2 711. 

WEBINAR: WERKEN IN DE CLOUD WERKT

Hoe klinkt dit… Geen eigen servers, geen zorgen meer om Microsoft licenties en back-ups, geen beheer en toch alle functionaliteiten die u nodig heeft voor een vast bedrag per maand. Werken in de cloud biedt uitkomst! Slimmer, efficiënter en effectiever (samen)werken op een locatie, apparaat en tijdstip van uw voorkeur.
 
Maar hoe ziet de cloud er nu eigenlijk uit? Wat zijn de mogelijkheden? Wat zijn de voor- en nadelen van werken in de cloud? Wat wordt er aan beveiliging gedaan? En hoe zit de techniek achter de cloud in elkaar? Om antwoord te geven op deze vragen organiseert Tritel speciaal voor u de webinar: Werken in de cloud werkt!

Tim Verbrugge, technical consultant bij Tritel, zal u tijdens deze webinar op de hoogte brengen van alles wat u moet weten over werken in de cloud! Daarnaast heeft u zowel tijdens als na afloop van de webinar zelf de mogelijkheid om vragen te stellen aan onze cloud expert!
 
Wanneer?
De webinar vindt plaats op dinsdag 5 juli om 11.00 uur en zal ongeveer 30 minuten duren. Wegens een beperkt aantal plekken, raden we u aan om uw plek zo snel mogelijk te claimen!

Schrijf u hier in voor de webinar

TRITEL DEELT UIT… ONTVANG ALS EERSTE DE IPHONE 7!
De iPhone 7 is nog niet eens op de markt (verwachte release sept/okt 2016), maar u kunt er nu al voor zorgen dat u als allereerste de trotse eigenaar wordt van het nieuwe vlaggenschip van Apple. Voor iedere nieuwe klant die u bij ons aanbrengt krijgt u van Tritel namelijk de allernieuwste iPhone! Liever een Samsung? Geen probleem. Dan krijgt u van ons een gloednieuwe Samsung Galaxy S7. 

Dus bent u tevreden over de dienstverlening van Tritel en zou u ons aanbevelen bij uw relaties? Breng ons dan in contact met uw relatie en wie weet heeft u binnenkort één van deze waanzinnige toestellen in uw bezit. Lees hier meer over de voorwaarden van deze actie.  

NAAR HET BUITENLAND OP VAKANTIE? KPN EN TELFORT GEBRUIKERS OPGELET

Bent u momenteel in het buitenland of gaat u binnenkort naar het buitenland dan kan het voor komen dat uw mobiel internet niet werkt. Wegens onduidelijke redenen schakelen KPN en Telfort in het buitenland niet altijd over naar de juiste APN instellingen, waardoor u geen gebruik kunt maken van het internet. Deze instellingen zullen daarom handmatig gewijzigd moeten worden. 

Volg onderstaande stappen indien uw mobiel internet in het buitenland niet werkt: 
Controleer eerst of u verbinding heeft met een mobiel netwerk. 
Controleer de data roaming instellingen op uw telefoon.
Heeft u een iPhone? Zet dan de EU-internet optie uit
Controleer uw APN instellingen.

Apple iPhone 
1. Ga naar het Startscherm.
2. Kies Instellingen.
3. Kies Mobiel netwerk.

Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.

Let op: Als je in het buitenland bent en je wilt Mobiel Internet gebruiken, zet dan de schakelaar Dataroaming AAN, maar laat de schakelaar EU-internet UIT staan. (Uitleg: De schakelaar EU-internet mag alleen aan worden gezet als je een (tijdelijk) lokaal contract bij een lokale operator in het buitenland afsluit.)

4. Kies Mobiel datanetwerk.

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.

5. Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:

Bij APN voert u portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam voert u niets in.
Bij Wachtwoord voert u niets in.
Kies Terug.

Uw Apple iPhone is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm en schakel uw iPhone uit. Start deze vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.
 
Samsung
1. Kies Instellingen.
2. Kies Meer netwerken.
3. Kies Mobiele netwerken.

Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga verder met de volgende stap.

4. Kies Namen toegangspunten.
5. Druk op de menu-toets.
6. Kies Nieuw toegangspunt.

Bij Naam voert u KPN Mobiel Internet in.
Bij APN voert u portalmmm.nl in.
Bij Proxy voert u niets in.
Bij Poort voert u niets in.
Bij Gebruikersnaam voert u niets in.
Bij Wachtwoord voert u niets in.

7. Scroll naar beneden.

Bij MCC voert u 204 in.
Bij MNC voert u 08 in.

8. Scroll naar beneden.

Vink bij Verificatietype Geen aan.

9. Kies Type toegangspunt.

Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.

10. Druk op de menu-toets.
11. Kies Opslaan.
12. Vink KPN Mobiel Internet aan.
13. Keer terug naar het Startscherm.
 
Uw Samsung toestel is nu ingesteld voor het gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm en schakel uw toestel uit. Start deze vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren. 

Indien uw mobiel internet nog steeds niet werkt, neem dan contact op met de afdeling Mobiel Support via 072 – 711 2 711 (optie 3) of info@tritel.nl

VOORBEREID DE ZOMER TEGEMOET? GEEF UW DOORSCHAKELMELDING AAN ONS DOOR
De zomer staat weer voor de deur en om er voor te zorgen dat u voorbereid de zomervakantie tegemoet gaat, willen we u eraan herinneren uw aangepaste doorschakelmelding  aan ons door te geven indien nodig.

Is uw organisatie tijdens de zomervakantie een bepaalde periode gesloten of hanteert u aangepaste openingstijden en wil u deze informatie in uw doorschakelmelding meenemen? Dan raden we u aan dit zo spoedig mogelijk aan ons door te geven.

Het doorgeven van de boodschap kan op verschillende manieren:

1. Bij voorkeur via het selfservice portal, door middel van het aanmaken van een ticket.
2. Door een e-mail te sturen naar: support@tritel.nl
3. Telefonisch uw boodschap inspreken door te bellen naar 085 – 489 15 14  (Let op: Vergeet niet uw naam en bedrijfsnaam te vermelden.)

Vermeld in uw ticket of e-mail de volledige tekst van de gewenste melding en de betreffende feestdag. U heeft de keuze om voor elke afzonderlijke feestdag / vakantie een unieke melding te creëren of om één algemene melding in te stellen voor alle feestdagen / vakanties.

Let op: Houd er rekening mee dat de verwerkingstijd van uw aanvraag 5 werkdagen is. 

IRRITANT