Welkom bij de zesde editie van @Tritel

In deze zesde nieuwsbrief

De Tritel Cloud

Overal zie je het, hoor je het en lees je het. We gaan in de cloud, we werken in de cloud en de cloud is de toekomst. Maar wat is die cloud nu precies? En hoe veilig is het om zomaar al je bedrijfskritische data in een wolkje te plaatsen?Vanwege deze vragen organiseerde wij vorige week in het datacenter van EvoSwitch een lunchsessie over online werkplekken en data opslag in de Tritel cloud. Hiervoor nodigde wij Ict specialist Serge van Doesum uit om te vertellen over het nieuwe werken en de mogelijkheden,onmogelijkheden en veiligheid van een online werkplek. Marcel van ’t Hof werkzaam bij EvoSwitch heeft vervolgens een rondleiding door het datacenter gegeven, hier kon iedereen met eigen ogen zien hoe tastbaar zo’n wolk nu eigenlijk is.

Wat is een online werkplek
Een online werkplek biedt u overal en altijd toegang tot uw werkplek. Met een online werkplek heeft u met iedere PC, Laptop, tablet of zelfs een iPhone, in combinatie met een willekeurige internetverbinding, direct toegang tot alle documenten en software van kantoor. Uw werkgegevens zijn altijd en overal beschikbaar. Hoe het werkt? Zeer eenvoudig. Uw gegevens staan in de Tritel cloud, oftewel op een server van Tritel. Deze server staat in een zeer goed beveiligd datacenter in Haarlem. Vanaf uw device met internetverbinding kunt u vervolgens inloggen op deze server middels een inlognaam, wachtwoord en een eenmalige code. U zit nu direct in uw eigen desktop kantooromgeving, thuis, onderweg of op kantoor!

De voordelen van een hosted online werkplek op een rij

Continuïteit – hoge beschikbaarheid
Altijd en overal werken – kantoor, onderweg of thuis
Optimale veiligheid – geautoriseerde toegang
Veel applicaties mogelijk – geen investering
Kostenbesparing – goedkoper
Beveiligde omgeving – ISO Gecertificeerd Datacenter
Inclusief onderhoud – inbegrepen
Back-up – bestanden en e-mail
Beveiligde toegang – SSL, token, antivirus, antispam
Synchronisatie – webmail en telefoon
Inclusief licenties – Windows en Office
Altijd up-to-date – software versies

Bent u al overtuigd van de voordelen van een online werkplek? Neem dan snel contact op met uw accountmanager, want voor alle bestaande Tritel klanten hebben we een speciale actie, waarbij u geen installatie en migratie kosten betaalt. U kunt dus zonder investering overstappen naar werkplekken online!

40 jaar mobiele telefonie

Back in 1999

 Iphone speedtest toen en nu

 Bekijk hier Legendarische bel scènes 

Klant aan het woord: Brilservice

Brilservice begon in 1968 met haar eerste vestiging aan de Beethovenstraat in Amsterdam. Inmiddels bestaat de keten uit 34 vestigingen. Alle vestigingen bieden optimale service in het hogere, modegevoelige brillensegment. De keten bestaat voor ongeveer de helft uit eigen zaken; de andere helft is franchise.

Zo modern als de collectie zonnebrillen en monturen, zo ouderwets was de telefonie- voorziening. “Onze telefooncentrale was behoorlijk verouderd waardoor de situatie ontstond dat er niemand meer was die in geval van nood kon repareren. Daarnaast ging het bedrijf dat onze netwerkverbinding tussen de vestigingen beheerde failliet”, vertelt Raymond Waagmeester op het hoofdkantoor in Heemskerk. Tijd voor vernieuwing dus. Waagmeester, behalve controller en hoofd automatisering bovendien eigenaar van drie Brilservice-vestigingen, had als geen ander inzicht in de wensen van de keten.

Pakket van eisen
“Belangrijkst was de internetcapaciteit. Door de afstand van ons pand tot de centrale van KPN ging er signaalsterkte verloren. Onze internetverbinding was daardoor slecht”, licht Waagmeester toe.

Aangezien het voorraadbeheer en het betalingsverkeer via internet lopen en Brilservice op het punt staat een webshop te openen, een heikel punt. “Ook wilden we besparen op telefoniekosten door dit via internet te laten lopen”, vervolgt Waagmeester. Met het pakket van eisen ging Waagmeester potentiële aanbieders af. “Ik bewaar altijd gegevens van bedrijven die de moeite nemen mij te benaderen. Tritel was daar een van. Zij hadden antwoord op al onze vragen. Ook zijn we referenties nagegaan. Na hun positieve oordeel zijn we met Tritel in zee gegaan.”

Spin in het web
Tritel leverde een glasvezelverbinding die de snelheid en capaciteit aanzienlijk heeft verbeterd. Totdat deze verbinding een feit was, legde Tritel op eigen kosten een kopergestapelde lijn aan waardoor de capaciteit al sterk toenam. Over de glasvezelverbinding loopt nu het publiek internet, Hosted VoIP en het dataverkeer. “Het hoofdkantoor is de spin in het web. Iedereen is aangesloten op hetzelfde netwerk”, legt Waagmeester uit. “Met de vestigingen zijn beveiligde tunnelverbindingen (IP-VPN) actief voor data-uitwisseling. Als de monturen in de winkel aankomen kunnen ze direct verkocht worden, want de codering is al in huis.” Ook is het voorraadbeheer efficiënter, omdat de voorraad per vestiging zichtbaar is. Zo kunnen ze onderling monturen uitwisselen en blijven er aan het eind van het seizoen minder over. Ook de PIN-betalingen lopen over IP-VPN. Tritel leverde een compleet pakket, inclusief telefonie waarin vast en mobiel geïntegreerd zijn. “Onderling bellen, ook tussen de vestigingen en van en naar mobiel is gratis.”

Zichtbare besparing
“Het is niet moeilijk om onze franchisenemers over te halen aan te sluiten op ons netwerk. Het enige obstakel zijn lopende telefonie- en internetcontracten die men vaak eerst laat aflopen om dubbele kosten te voorkomen. De besparingen worden pas echt zichtbaar als de laatste nota aan KPN betaald is.” Bijkomende praktische voordelen zijn dat ook de printers en de kopieermachine aangesloten zijn op internet en op afstand onderhouden kunnen worden. Een telefooncentrale is niet meer nodig.

Direct verholpen
Waagmeester is zeer tevreden over het overgangsproces. “Dat verliep eigenlijk vlekkeloos. Tritel nam alles uit handen. Het oude systeem hebben we voor de zekerheid als schaduwsysteem laten lopen, maar we concludeerden al snel dat we dat niet meer nodig hadden.” Daarnaast was het voor Brilservice zaak om het beveiligingsbedrijf aan te haken, zodat het alarm wel te allen tijde actief bleef. “Ik heb ze op de dag van de overgang achter Tritel aan laten lopen en dat werkte perfect”, zegt Waagmeester. Wij hebben in Tritel een partner gevonden die snel bereikbaar is, flexibel is in handelen en die zorgt dat wij randzaken binnen het bedrijf niet zelf hoeven af te handelen zodat wij aandacht kunnen besteden aan onze core business.”

De telefoon van: Annemiek Jonker

De telefoon van Annemiek JonkerBedrijf: Thomas Cook Nederland

Functie: Marketing Communicatie Manager voor Vrij Uit en Neckermann Reizen

Welke mobiele telefoon gebruik jij?  HTC One V

Waarom heb je voor dit type gekozen?
Ik heb deze niet zelf gekozen, maar in gebruik van Thomas Cook Nederland. Iedereen heeft bij ons dit model.

Bellen, sms-en, e-mail en internet? Twitter je ook?
Bellen, What’s Appen, sms-en, mailen (3 accounts naast elkaar), Twitter, Facebook, Foursquare en ook Wordfeud, Songpop, alles doe ik erop.

Gebruik je hem ook voor multimedia zoals muziek en podcast?
Nee, ik ben wat muziek luisteren betreft heel ouderwets: de radio in de auto en dat is het wel zo’n beetje.

Sinds wanneer heb je een mobiel? 
Dat zal in 1998 geweest zijn. Dat kwam doordat ik bij het reclamebureau werkte dat de introductie van Samsung Mobile in de Benelux deed. Als account manager moest ik natuurlijk ook een Samsung. Je kunt je nu bijna niet voorstellen dat er nog geen Samsungs in Nederland waren, maar ik was dus echt een van de eersten. Nog steeds een mooi merk trouwens.

Hoeveel mobieltjes heb je al versleten en hoezo?
Ik heb verschillende Samsungs versleten, weet nog goed dat het eerste model met trilfunctie kwam, ha ha. Daarna heb ik 2 Nokia’s versleten, van die lelijke dikke toestellen. Ik heb nu wel altijd nog een heel klein Nokiaatje liggen als reserve. En die heb ik nog steeds af en toe nodig… Ik had voor mijn huidige toestel namelijk een BlackBerry Bold maar die heb ik helaas in de achterzak van mijn broek laten zitten toen ‘ie de wasmachine inging. Daar kon ‘ie niet tegen. Ook de Nokia smartphone die ik ervoor had ben ik kwijtgeraakt door ‘gevalletje waterschade’. Ben nu dus heel blij met deze HTC.

Ben je altijd bereikbaar, ook ’s nachts en op vakantie?
Zeker niet. Ik kan hem heel goed wegleggen of uitzetten.

Wat betekent je mobiel voor je?
Toegang tot alles wat gaande is. Wordt echt chagrijnig als ik vergeten ben hem op te laden of als ik hem niet kan vinden. Ook al kan ik hem negeren als ik rust wil, ik ben bang dat ik iets mis als ik hem niet heb.

Stel dat je accu om 12.00 leeg raakt… hoe reageer je?
Zie hierboven.

Gebruik je een standaard ringtoon of iets anders?
Waarom deze toon?
Ik heb zoals zoveel mensen de ‘tring tring’ toon. Anders heb ik niet door dat ik gebeld wordt.

Heeft je mobiel je wel eens gered uit een noodsituatie?
Heb wel eens met een lekke band gestaan en kon toen de leasemaatschappij bellen om me te komen helpen. Telt dat?

Mis je nog iets aan jouw mobiel / wat zou voor jou nog de ideale toevoeging zijn?
Een visuele melding op het What’s app en Twitter icoon als er een bericht voor me is. De BlackBerry apps hadden dat wel. Nu krijg ik eenmalig een trilsignaal, maar als je dat gemist hebt weet je dus niet dat er een nieuw bericht is

Bedrijfsmeldingen

Tritel heeft een nieuwe webpagina gelanceerd waarop bedrijfsmeldingen te zien zijn. Geplande onderhoudswerkzaamheden aan het platform en storingsmeldingen werden tot nu toe altijd per mail gecommuniceerd. Ter aanvulling op deze mailing kunnen klanten van Tritel hiervoor vanaf nu ook terecht op tritel.nl/meldingen

Om het platform en de servers waarop Tritel’s diensten draaien veilig en up-to-date te houden is eens in de zoveel tijd onderhoud nodig. Deze werkzaamheden vinden plaats in daluren waardoor hier zelden overlast door wordt ondervonden. Dat neemt niet weg dat een duidelijke communicatie hierover belangrijk is, zodat u nooit onverwacht voor een verassing komt te staan. 

Wanneer er een storing plaats vindt, is dit natuurlijk uitermate vervelend, het laatste dat u wilt is dan in het ongewisse zitten over de duur en omvang van de storing. Vaak is niet in 1 keer duidelijk waar een storing zich bevindt en hoe lang deze precies gaat duren. Op deze webpagina wordt tijdens een storing zo vaak mogelijk geüpdatet, zodat telkens de nieuwste informatie voor u inzichtelijk is.

 Alle storingen


Storingen KPN
 


Storingen Vodafone
 


Storingen Telfort

Naast meldingen over het Tritel platform vind u op deze pagina’s ook links naar andere storingspagina’

Google Humor

Zoek… en vind het Easter egg

Atari Breakout – Zerg rush – Do a barrel roll – Tilt – Binary – Recursion 

Nieuwsbrief 07