Welkom bij de tweede editie van @Tritel

Welkom bij de tweede editie van @Tritel. Tussen het eerste en het tweede nummer zijn wij verhuisd van Robijnstraat 86 naar 76. Absoluut gezien een kleine stap, maar voor Tritel een stap met zevenmijlslaarzen. Het nieuwe kantoor wordt op de groei gehuurd, want steeds meer klanten weten onze flexibele en innovatieve communicatieoplossingen te vinden. Voor een impressie van de ruimte verwijzen wij je naar naar de foto´s. Maar je bent natuurlijk altijd van harte welkom om ons een bezoekje te brengen. Ondertussen wensen wij je veel plezier met de weetjes, artikelen, filmpje, quotes en meer in deze @Tritel.

In deze tweede nieuwsbrief

Professionaliteit tot het wachtmuziekje aan toe

Voor startende ondernemers, zzp’ers of bedrijven met maximaal 12 werknemers kan het huren van kantoorruimte in een business center een uitkomst zijn. Alleen al in en rond Amsterdam vind je dan ook meer dan 25 van deze centra die flexibele huurcontracten bieden. Het Smart Business Center Amsterdam onderscheidt zich van de andere aanbieders door de fraaie business lounge, de vele netwerkmogelijkheden, een ‘all in’ prijs én VoIP-telefonie.

Instant perfecte bereikbaarheid
Een belangrijk onderdeel van de flexibiliteit is  het gebruik van internet en telefoon. Met Tritel Start & Go kunnen klanten van het Smart Business Center per gebruiker, per werkplek en zelfs per dag internet en telefoniediensten afnemen. Met een breedband verbinding is de snelheid op het internet optimaal. De Hosted VoIP oplossing van Tritel zorgt voor een perfecte telefonische bereikbaarheid en een professionele uitstraling door tal van functionaliteiten zoals: wachtmuziekje, automatisch doorschakelen naar mobiel, menukeuzes, wachtrijen, huntgroep en exchange koppeling.

Nieuwe én bestaande nummers
Huurders hoeven slechts een e-mail of fax naar Tritel te zenden. Vandaag besteld, betekent morgen starten, waarbij contractduur ook nog eens variabel en flexibel is. Nieuwe huurders kunnen zowel  een bestaand nummer meenemen als een nieuw nummer aanvragen. Mocht een huurder uiteindelijk verhuizen dan neemt hij zijn eigen nummer gewoon mee.

Inspiratie
De diensten van Tritel ondersteunen de flexibiliteit en de professionele uitstraling van het Smart Business Center. De sfeer is prettig,warm en modern zonder dat het een dure uitstraling heeft. Een kijkje via de virtuele tour is zeker de moeite waard.

De gebruiker
Peter Lagerwaard van Semster internet & zoekmachine marketing is medio januari samen met zijn compagnon in Amsterdam gestart. “Voor onze kernactiviteit is snel internet een absolute must en wij zijn zeer tevreden.” Het mooie was dat wij ons oude nummer laten uitkomen in Amsterdam en binnen 1 dag onze nieuwe 020 nummers hadden. Wij zijn nu optimaal bereikbaar en als het soms druk is zet ik een gesprek even in de wacht en dan hebben wij zelfs een wachtmuziekje. Faxen via de e-mail ontvangen is ook bijzonder prettig. Je kunt ze gelijk opslaan of doorsturen… ideaal.”

Uniek
Het Smart Business Center verhuurt op zeer flexibele basis volledig gestoffeerde kantoren plus werkplekken in een open ruimte. Huurders kunnen gratis gebruik maken van de fraaie business lounge die voorzien is van een coffee corner en een leestafel. Tegen bijbetaling is vergaderruimte beschikbaar. De concurrerende prijs/kwaliteitsverhouding en het aanbod zijn uniek in Amsterdam. Bijkomend voordeel is het heldere prijsbeleid. Zo weet je van tevoren precies waar je achteraf aan toe bent.

Cartoon Pels & Pijffers

Mobiel in Afrika

In grote delen van Afrika is vrijwel geen elektriciteit voorhanden. En als het er is, werkt het lang niet altijd. Niet alleen het hebben ervan, maar ook het opladen van een mobiele telefoon is daardoor een grote luxe! Om toch contact via de mobiel te hebben en tegelijkertijd zuinig te zijn op het vermogen van de batterij én te besparen op belkosten, spreken groepen onderling vaak een soort code af. Eén keer over laten gaan staat bijvoorbeeld voor “ik kom naar je toe”; twee keer over laten gaan kan “ben je thuis?” betekenen; enzovoorts. Opnemen kan altijd nog.

Quote: E-mail is far more convenient than the telephone, as far as I’m concerned. I would throw my phone away if I could get away with it.  (Tom Hanks stelt zich na 2 Oscars en meerdere nominaties nog steeds bescheiden op.)

Quote: I drive with my knees. Otherwise, how can I put on my lipstick and talk on my phone?  (Sharon Stone doet net alsof ze nog steeds heel druk is.)
Quote: My kids idea of a hard life is to live in a house with only one phone.
(George Foreman. Niet zo gek George als je net als jij 10 kinderen hebt.

GESPOT! Het bedrijfsuitje. Kijk mee..»

KPN niet meer nodig

SEKO is sinds de oprichting in 1976 uitgegroeid tot een innovatieve, flexibele aanbieder van eerste klas transportdiensten. In 2002 heeft het bedrijf door grootschalige technologische investeringen in maatwerk IT-oplossingen een leidende rol in de branche genomen. Momenteel heeft SEKO 47 kantoren in Noord Amerika en bijna 50 kantoren in de rest van de wereld.

In Nederland heeft SEKO twee kantoren; in Rotterdam en in Amsterdam (Schiphol). Hierbij richt Rotterdam zich op zeevracht en Schiphol op luchtvracht. SEKO is gespecialiseerd in het wereldwijde vervoer van hoogwaardige vracht (zoals bijvoorbeeld consumenten elektronica).

“Telefonie is de levensader van onze beide vestigingen en er wordt de hele wereld over gebeld”, zegt Bob van der Putten, Managing Director van SEKO Benelux. “Dankzij Tritel zitten alle gebruikers op één Hosted telefonie centrale, waardoor gratis onderling verkort bellen mogelijk is. Ook hebben  wij een centraal telefoonboek met daarin al onze leveranciers en partners. Erg handig. Ten tijde van drukte of verlof en ziekte wordt de telefoon in Rotterdam na 3x overgaan automatisch naar Schiphol gerouteerd. Ook  hier zorgt Tritel voor optimale bereikbaarheid”, zegt van der Putten. “Een fijne bijkomstigheid is dat wij KPN niet meer nodig hebben en dat onze kosten zijn gehalveerd.”

Van der Putten wilt zelf van de zomer aan de slag met een nieuwe PDA en denkt aan de nieuwe i-phone. “Voor mijn werk ben ik vaak op reis in het Midden-Oosten en Azië. Tritel heeft mij vertelt dat ik straks over de hele wereld in Hotels met WIFI via VoIP met mijn 020-nummer kan uitbellen. Dit zou ook kunnen met behulp van een Softphone op mijn laptop. Dan betaal ik in Dubai niet meer €1,30 per minuut als ik naar mijn  kantoor bel, maar is het zelfs gratis!”

De telefoon van Bob van der Putten, Managing Director SEKO Benelux

Hallo Bob, welke mobiel gebruik je?
Nokia E71
Waarom heb je voor dit type gekozen?
Een mooi handzaam toestel met alle functies die ik belangrijk vind of eigenlijk vond want ik ben van plan binnenkort een nieuwe aan te schaffen.
Ik ben fan van Nokia vanwege de kwaliteit van de toestellen, ik heb andere merken geprobeerd maar die zijn kwalitatief niet zo goed als Nokia.
Ik ben echter wel benieuwd naar de nieuwe Iphone die deze zomer uit zou komen, misschien dat ik toch ga overstappen naar Apple.
Bellen, sms en e-mail en internet?
Vooral bellen en mailen.  Email is een belangrijk onderdeel van mijn werk en dat gebruik ik dan ook zeer intensief op mijn mobiel. Internet gebruik ik wel steeds meer op mijn mobiel maar staat niet in verhouding tot bellen of mailen. Ik probeer mijn gebruik van vooral de email functionaliteit wel wat te beperken want ik ben wel continue bezig het lezen en antwoorden van email.
Gebruik je hem ook voor multimedia zoals muziek en podcast?
Nee

Sinds wanneer heb je een mobiel?
Ik was er redelijk snel bij dus dat zal ergens midden jaren 90 zijn geweest.
Hoeveel mobieltjes heb je al versleten en hoezo?
Aardig wat,  ik denk dat ik gemiddeld 1 a 1.5 jaar met een telefoon doe. Ik en er niet echt zuinig op dus ze vallen wel eens en ik ben er ook een aantal kwijt geraakt.Ben je altijd bereikbaar, ook ’s nachts en op vakantie?

Altijd. Onze business gaat 24/7 365 dagen per jaar door. We doen zaken over de hele wereld en dus allerlei verschillende tijdzones dus het komt wel eens voor dat ik s’ nachts word gebeld al is dat  heel incidenteel. Op vakantie probeer ik maximaal 1 keer per dag mijn email te checken maar om eerlijk te zijn lukt dat niet altijd.
Wat betekent je mobiel voor je?
Veel.  Ik ben veel onderweg  omdat we ook een aantal kantoren in Duitsland hebben, mijn telefoon is dan mijn mobiele kantoor.  Verder ben ik ook veel op reis en ik zou dan echt niet zonder mijn mobiel kunnen.
Gebruik je een standaard ringtoon of iets anders? waarom deze toon?
Standaard ringtone
Stel dat je accu om 12.00 leeg raakt..hoe reageer je?
Paniek, dan moet de accu heel snel worden opgeladen. Ik wil altijd bereikbaar zijn en zorg dan ook altijd dat mijn telefoon opgeladen is. Het komt vrijwel nooit voor dat mijn accu leeg is.
Mis je nog iets aan jouw mobiel / wat zou voor jou nog de ideale toevoeging zijn?
Al ben ik een intensieve gebruiker ik gebruik maar een beperkt aantal van de mogelijkheden.  Voor mij is Bellen en e-mailen het belangrijkste, de andere functionaliteiten gebruikt ik niet veel.  Een camera bijvoorbeeld is voor mij totaal niet belangrijk op mijn mobiel, die gebruik ik heel incidenteel.
Heeft je mobiel je wel eens gered uit een noodsituatie?
Nee, geen noodsituaties maar in sommige gevallen wel heel blij geweest dat ik kon bellen.
www.sekogln.com

Weetjes en De drie grootste internetverslavingen

Het eerste gesprek met mobiele telefoon
Op 3 april 1973 lukte het Motorola, na een jarenlange strijd met aartsrivaal AT&T, om als eerste te bellen met een mobiele, draagbare telefoon. Op die dag belde dr. Martin Cooper, hoofd van de systeemafdeling van Motorola, met Joel Engel, zijn evenknie bij AT&T. Hij sprak de legendarische woorden: “Hi Joel, guess where I’m calling from?”.


De populairste ringtone
De populairste ringtone ter wereld is het geluid van een oude, klassieke telefoon. Vooral 30-plussers willen liever geen digitale bliepjes of popsongs horen wanneer hun gsm overgaat. Volgens trendwatchers past het teruggrijpen naar de goede oude ‘rrrrring rrrrring rrrrring’ binnen een iets algemenere trend. We zullen met zijn allen meer afstand nemen van multimediale snufjes en opnieuw klassieke, gezellige dingen opzoeken.

De drie grootste internetverslavingen


Social networks
Een week zonder Hyves? Makkie toch! En als je toch bezig bent: kieper dan meteen een zooitje vrienden weg die de naam toch al niet verdienden. Of toch maar niet? Want wat als die oud-klasgenoten, ex-collega’s en vrienden van kennissen ontdekken dat je ze gedelete heb? En wat gebeurt er als je een week alle updates mist? Doe de test en ga een week offline.

Hyves is de populairste communitysite van 2009 in Nederland.


Roddelsites
Ook gebiologeerd door de levens en liefdes van de sterren? De meeste roddelsites worden gevuld met winnaars of wannabees van één van de vele talentenjachten op tv. En door soapies uit series die in Nederland niet op tv zijn. Als de volgende zin jouw hart sneller doet kloppen – Sources say Michelle McGee also slept with Carey Hart – dan kom je gevaarlijk dicht in de buurt. Wil je weten hoe het afloopt? Ga naar   www.thehollywoodgossip.com.


Online games
Vrouwen gamen net zo veel als mannen. Maar waar mannen vooral zijn gefascineerd door games waarbij ze kunnen schieten en racen, geven vrouwen de voorkeur aan mahjong en puzzels. Trek zelf je conclusies. In een rapport dat het Rotterdamse onderzoeksbureau IVO in februari 2010 presenteerde worden vooral online games als World of Warcraft, Second Life en RuneScape naar voren geschoven als oorzaak van de meeste verslavingsproblemen.