APN-instellingen KPN, Telfort en Tritel

Ga je binnenkort op vakantie in het buitenland en wil je wel gebruik kunnen blijven maken van mobiel internet? Zorg er dan voor dat de APN-instellingen op je toestel juist staan.

Wegens onduidelijke redenen schakelen KPN en Telfort in het buitenland niet altijd over naar de juiste APN-instellingen, waardoor je geen gebruik kunt maken van het internet. Deze instellingen zullen daarom handmatig gewijzigd moeten worden.

Volg onderstaande stappen indien je mobiel internet in het buitenland niet werkt:

Herstart je toestel.
Controleer eerst of je verbinding hebt met een mobiel netwerk.
Controleer de data roaming instellingen op je telefoon.
Probeer handmatig een ander buitenland netwerk te selecteren
Controleer je APN-instellingen.
 
Werkt je mobiel internet nog steeds niet? Afhankelijk van welk toestel je hebt, staat hieronder een handleiding beschreven.
 
 

Download nu de APN-instellingen nog voordat je écht zonder internet zit!

Handleiding APN-instellingen instellen

Apple iPhone 
1. Ga naar het Startscherm.
2. Kies Instellingen.
3. Kies Mobiel netwerk.

Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.

4. Kies Mobiel datanetwerk.

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.

5. Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:

Bij APN voer je portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam voer je niets in.
Bij Wachtwoord voer je niets in.
Kies Terug.

Je Apple iPhone is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm en schakel je iPhone uit. Start deze vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.

Mocht je nog steeds geen toegang hebben tot het internet, volg dan onderstaande stappen:

Ga naar Instellingen
Kies Algemeen
Ga naar Stel opnieuw in
Kies Herstel Netwerkinstellingen

Samsung
1. Kies Instellingen.
2. Kies Meer netwerken.
3. Kies Mobiele netwerken.

Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga verder met de volgende stap.

4. Kies Namen toegangspunten.
5. Druk op de menu-toets.
6. Kies Nieuw toegangspunt.

Bij Naam voer je KPN Mobiel Internet in.
Bij APN voer je portalmmm.nl in.
Bij Proxy voer je niets in.
Bij Poort voer je niets in.
Bij Gebruikersnaam voer je niets in.
Bij Wachtwoord voer je niets in.

7. Scroll naar beneden.

Bij MCC voer je 204 in.
Bij MNC voer je 08 in.

8. Scroll naar beneden.

Vink bij Verificatietype Geen aan.

9. Kies Type toegangspunt.

Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.

10. Druk op de menu-toets.
11. Kies Opslaan.
12. Vink KPN Mobiel Internet aan.
13. Keer terug naar het Startscherm.

Je Samsung toestel is nu ingesteld voor het gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm en schakel je toestel uit. Start deze vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren. 

Indien je mobiel internet nog steeds niet werkt, neem dan contact op met de afdeling Mobiel Support via 072 – 711 2 711 (optie 3) of info@tritel.nl