Bel ons

APN-instellingen KPN, Telfort en Tritel

Gaat u binnenkort op vakantie in het buitenland en wilt u wel gebruik kunnen blijven maken van mobiel internet? Zorg er dan voor dat de APN-instellingen op uw toestel juist staan.  

Wegens onduidelijke redenen schakelen KPN en Telfort in het buitenland niet altijd over naar de juiste APN-instellingen, waardoor u geen gebruik kunt maken van het internet. Deze instellingen zullen daarom handmatig gewijzigd moeten worden. 

Volg onderstaande stappen indien uw mobiel internet in het buitenland niet werkt: 

Herstart uw toestel.
Controleer eerst of u verbinding heeft met een mobiel netwerk.
Controleer de data roaming instellingen op uw telefoon.
Probeer handmatig een ander buitenland netwerk te selecteren
Controleer uw APN-instellingen.

Apple iPhone 
1. Ga naar het Startscherm.
2. Kies Instellingen.
3. Kies Mobiel netwerk.

Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.


4. Kies Mobiel datanetwerk.

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.

5. Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:

Bij APN voert u portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam voert u niets in.
Bij Wachtwoord voert u niets in.
Kies Terug.

Uw Apple iPhone is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm en schakel uw iPhone uit. Start deze vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.

Mocht u nog steeds geen toegang hebben tot het internet, volg dan onderstaande stappen:

Ga naar Instellingen
Kies Algemeen
Ga naar Stel opnieuw in
Kies Herstel Netwerkinstellingen

Samsung
1. Kies Instellingen.
2. Kies Meer netwerken.
3. Kies Mobiele netwerken.

Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga verder met de volgende stap.

4. Kies Namen toegangspunten.
5. Druk op de menu-toets.
6. Kies Nieuw toegangspunt.

Bij Naam voert u KPN Mobiel Internet in.
Bij APN voert u portalmmm.nl in.
Bij Proxy voert u niets in.
Bij Poort voert u niets in.
Bij Gebruikersnaam voert u niets in.
Bij Wachtwoord voert u niets in.

7. Scroll naar beneden.

Bij MCC voert u 204 in.
Bij MNC voert u 08 in.

8. Scroll naar beneden.

Vink bij Verificatietype Geen aan.

9. Kies Type toegangspunt.

Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.

10. Druk op de menu-toets.
11. Kies Opslaan.
12. Vink KPN Mobiel Internet aan.
13. Keer terug naar het Startscherm.
 
Uw Samsung toestel is nu ingesteld voor het gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm en schakel uw toestel uit. Start deze vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren. 

Indien uw mobiel internet nog steeds niet werkt, neem dan contact op met de afdeling Mobiel Support via 072 - 711 2 711 (optie 3) of info@tritel.nl

‚Äúklantbeoordeling_tritel‚ÄĚ

scroll