Misvattingen over Hosted VoIP

Misvattingen over Hosted VoIP

Hosted VoIP is hetzelfde als internetbellen. VoIP is nieuw en verkeert nog in de beginfase. Dit zijn enkele misvattingen die we voorbij horen komen via onze supportafdeling of wanneer we bij een klant langsgaan. Om deze misvattingen op te helderen, hebben wij ze voor je op een rij gezet.

Misvatting 1: Hosted VoIP is hetzelfde als internetbellen

Deze twee lijken erg op elkaar maar zijn zeker niet hetzelfde. Bij internetbellen kan je denken aan het bellen via WhatsApp of Skype. Een veel voorkomend probleem hierbij zijn de ‘Donald Duck’ of ‘Transformer’ geluiden. Dit komt omdat er een vertraging is ontstaat tussen degene die belt en degene die gebeld wordt. Dit is iets waar je als gebruiker geen invloed op kan uitoefenen. Wanneer gesprekken via het internet lopen, kan er geen enkele garantie worden gegeven aangaande de kwaliteit.

Met VoIP (Voice over IP) bel je over het Internet Protocol (IP) wat lijkt op internetbellen. Er is echter een groot verschil. Het verschil zit in de manier van transporteren. Bij Tritel gebruiken we een verbinding die niet gekoppeld is aan het internet. De verbinding die wij aanbieden voor een VoIP-gesprek wordt direct afgekoppeld in ons eigen beheerde telefonienetwerk. Er zijn geen routers, switches en andere componenten die (negatief) effect hebben op de kwaliteit van de verbinding. Hierdoor kunnen wij wel garanties bieden op de kwaliteit van het netwerk. Daarnaast kunnen wij, omdat we zelf het netwerk beheren, ook de telefoons op uw locatie instellen en wijzigen. Doordat wij vanaf het begin tot het einde de controle hebben, kunnen wij u het beste bieden.

Misvatting 2: VoIP is nieuw en verkeert nog in de beginfase

Een veel gehoorde misvatting over VoIP is dat het nog erg nieuw is en dat het nog in de beginfase verkeert. Ook dit is een misvatting. Sterker nog: VoIP bestaat al sinds 1973. Destijds was het nog lang niet het VoIP zoals wij dat nu kennen. In die jaren daarna is het steeds meer ontwikkeld naar het Hosted VoIP van nu.

Waarschijnlijk, zonder dat u het weet, maakt u al gebruik van VoIP. Heeft u thuis internet en zit dit in een bundel? Dan maakt u gebruik van VoIP. Het kan ook zijn dat u bij u op het werk gebruik maakt van een ISDN-lijn met 2, 4 of 8 verbindingen in combinatie met een traditionele centrale. U maakt nu mogelijk ook gebruik van VoIP. In het netwerk van uw aanbieder wordt uw gesprek al vertaald naar IP. VOIP is dus al volledig geïntegreerd in uw leven, zonder dat u hier bewust van bent.

In 2006 wist Tritel al dat VoIP groot ging worden en ging als pionier aan de slag. Inmiddels durven wij te zeggen dat we zijn uitgroeit tot VoIP specialist. Alle kinderziektes, onmogelijkheden en uitdagingen hebben wij voorbij zien komen en weten te tackelen.

Misvatting 3: VoIP is onbetrouwbaar

Doordat VoIP via internet gaat is er een kans dat wanneer het internet uitvalt, er niet gebeld kan worden. Het is natuurlijk erg vervelend wanneer dit gebeurt en kan grote gevolgen van dien hebben. Het percentage dat Tritel’s Hosted VoIP beschikbaar is, is 99,99%. Bij sommige klanten hebben wij een oplossing gerealiseerd die richting de 100% gaat! De mogelijkheid dat de beschikbaarheid wegvalt kan ondervangen worden door het doorschakelen naar mobiele telefoons of het aanleggen van een backup verbinding. Toch is het belangrijk om te weten dat een volledige 100% beschikbaarheid niet bestaat. Er kan altijd wel iets gebeuren.

Misvatting 4: De geluidskwaliteit zou slecht zijn

Een andere misvatting is dat de kwaliteit van het geluid slecht zou zijn. Veelal hoor je dat er ‘Donald Duck’ of ‘Transformer’ geluiden optreden. Dit komt voornamelijk voor bij internetbellen maar kan ook voorkomen bij VoIP. Dit kan je voorkomen door gebruik te maken van kwalitatief goed apparatuur en door zo min mogelijk componenten tussen de verbinding in te zetten. Doordat Tritel zelf het telefonienetwerk beheert, en dus ook de hardware zoals de nodige routers, switches en telefoons, kunnen wij u garanderen van kwalitatief hoogstaande gesprekken.

Voor meer informatie kunt u ons ook bellen met 072 – 711 2 711 of u kunt een mail sturen naar info@tritel.nl.

Interessante links

  • Tritel Nieuw WhatsApp for Business

Zakelijke chatdienst WhatsApp for Business

Met WhatsApp for Business is het nu nog gemakkelijker om contact te hebben met je klanten. Je hebt hiermee de meest gebruikte particuliere chatdienst tot je beschikking, speciaal voor zakelijk gebruik! Ten opzichte van de [...]

  • Tritel Automatiseer werkprocessen - CRM Integratie

5 redenen om VoIP & CRM met elkaar te integreren

Customer Relationship Management (CRM) platforms vormen een belangrijk middel voor bedrijven om contacten met (potentiële) klanten in de gaten te houden. met CRM integreren is het mogelijk om derde partijen, zoals: VoIP-providers, aan je CRM-account [...]