Bel ons

VoIP telefooncentrale | Lagere telefoniekosten & meer mogelijkheden

Wat is een VoIP centrale?

Een VoIP centrale is een telefooncentrale die niet fysiek bij u in uw bedrijfspand staat zoals traditionele telefooncentrales. Het is een digitale telefooncentrale die ergens anders staat en die u via het internet benadert. Alle functionaliteiten worden geregeld vanuit de digitale centrale. VoIP centrale gebruikt daarnaast niet de reguliere telefoonlijnen, maar ADSL-verbindingen waarop spraak wordt getransporteerd. De online VoIP telefooncentrale maakt uw telefoonverkeer flexibel en uiterst betrouwbaar.
 
Schematische weergave voip centrale want wat is hosted voip?

Waarom een VoIP Centrale?

Een VoIP centrale maakt  een grote eenmalige investering overbodig. Het kenmerk van een VoIP centrale is dat u betaalt per werkplek. Daardoor bent u zeer flexibel. En zijn de kosten flexibel. Lagere vaste kosten dus en geen afschrijvingen over apparatuur die snel verouderd raakt. De VoIP centrales van Tritel zijn geschikt voor bedrijven en organisaties van 6 tot 500 werkplekken.

Waarom een VoIP centrale van Tritel? 

Persoonlijke aandacht en professioneel advies
Ruim 8 jaar aan kennis en ervaring op het gebied van VoIP/SIP
Meer dan 1.500 VoIP projecten uitgerold door onze eigen VoIP professionals
Garanties door middel van een SLA (Service Level Agreement) 
Hoge klanttevredenheid
Superieure service en support
Eigen dedicated Tritel project manager
Korte en snelle communicatielijnen
Transparant en betrouwbaar
Digitale leeromgeving (virtual classroom)
Tritel is voor de vijfde keer op rij winnaar van de FD Gazellen Award 

Telefooncentrale in de cloud

Met een VoIP centrale van Tritel beschikt u over professionele functionaliteiten waarvoor u tot nu toe een geavanceerde eigen telefooncentrale in huis had. Het gebruik van deze VoIP centrale is inbegrepen in de prijs van uw VoIP-accounts met/zonder nummer. Deze functionaliteiten zorgen ervoor dat uw telefonie naadloos met uw organisatie meegroeit. Dit is een comfortabele gedachte als u nu nog niet kunt inschatten wat uw situatie over een paar jaar is.

Telefooncentrale in de Cloud versus traditionele telefooncentrale

Afgelopen decennia gebruikten de meeste MKB organisaties ISDN telefooncentrales. Deze telefooncentrales werden aangesloten op een Publieke telefooncentrale van een provider. Bedrijven hebben dan de keuze uit bijvoorbeeld ISDN 2, 15,20 of 30, waarmee het aantal gelijktijdige gesprekken werd bepaald voor in- en uitkomend verkeer. Upgraden van het aantal gelijktijdige gesprekken of functionaliteiten is omslachtig en is in dit soort gevallen vaak kostbaar en duurt relatief lang. Een traditionele telefooncentrale is op het moment van installatie net als met de aanschaf van een auto al vaak “oud”. Jaarlijks moet een fors bedrag worden betaald aan onderhoud en service kosten. Na 5 jaar zal de telefooncentrale een upgrade nodig hebben, zodat deze up-to-date is en service en onderhoud kan worden blijven gegeven. Nieuwe functionaliteiten toevoegen met ISDN telefooncentrales is vaak bijzonder kostbaar.

Kortom, een ISDN telefooncentrale is niet flexibel en niet schaalbaar

Met een VoIP Centrale kan binnen enkele dagen de capaciteit worden uitgebreid aangezien de extra toestellen binnen maximaal 10 werkdagen compleet gebruiksklaar worden afgeleverd. In het geval SIP trunk wordt gebruikt is dit slechts een software upgrade van het aantal gesprekken. Bovendien als de bereikbaarheid en of communicatie behoeften  in de loop van de tijd wijzigen kan dit ook flexibel worden aangepast. 

Een praktisch voorbeeld: installatie bedrijf voor CV en Gas service is afgelopen jaren gegroeid en wil zijn klantenservice van 4 medewerkers beter bereikbaar maken en overweegt een wachtrij en wilt graag een groepje creëren waarbij medewerkers kunnen aanloggen. Met een VoIP Telefooncentrale kun je alleen voor deze 4 medewerker een speciale call center module gebruiken voor slechts  €6,- per werkplek. Hiermee creëert deze organisatie een professioneel call center. Optioneel kan deze organisatie dan ook additionele software gebruiken, waarmee het totale inkomende verkeer op ieder gewenst geanalyseerd kan worden en waarbij ook de productiviteit per medewerker inzichtelijk is. Bovendien bevindt deze wachtrij zich in de cloud bij Tritel, waardoor de eventueel wachtende klanten bij grote piek drukte (bijv. in de winter) geen beslag legt op het aantal gelijktijdige gesprekken op de locatie zelf. Hierdoor blijft deze organisatie optimaal bereikbaar en hoeft geen telefooncentrale en ISDN infrastructuur aan te schaffen op basis van de piekdrukte. Dit scheelt ook weer op de kosten!

ontvang de gratis VoIp tips van Tritel

Wilt u meer weten over hoe Tritel uw belkosten omlaag krijgt terwijl u tegelijkertijd meer mogelijkheden krijgt?  Neem dan contact met ons op via 072 - 711 2 711 of info@tritel.nl
Offerte aanvraag
Offerte aanvraag

scroll